تنظیم روابط با حوزه سلامت از اولویت‌های تأمین اجتماعی است

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی در نخستین گام باید روابط ما با حوزه سلامت کشور تنظیم شود و تعاملات بین بخشی با وزارت بهداشت و سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پاسداری از سلامت مردم و بیمه شدگان بر عهده همکاران حوزه درمان است و از زحمات همکاران این حوزه تشکر می‌کنیم و به روح شهدای سلامت کشور به ویژه شهدای سازمان تامین اجتماعی درود می‌فرستیم.

وی ارتقا و تحول در حوزه درمان تأمین اجتماعی را یکی از اولویت‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: مهمترین خدمتی که سازمان تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش ارائه می‌دهد و برای همه مردم اهمیت ویژه دارد، حوزه درمان است و باید برنامه‌های این حوزه را بیش از گذشته جلو ببریم و خدمات را ارتقا دهیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در این سازمان گفت: هیچ برنامه‌ای را بدون رویکرد برنامه‌ریزی راهبردی جلو نمی‌بریم و برنامه‌محوری در همه حوزه‌ها از اولویت‌های ما خواهد بود. باید بدانیم در هر حوزه در چه شرایطی هستیم و باید به کجا برسیم و شاخص‌ها و اهدافی که باید به آن برسیم را مدون می‌کنیم.

موسوی ایجاد تحول را مستلزم فراهم شدن شرایط و الزامات دانست و اظهار داشت: تحول بدون نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم امکان پذیر نیست و آنچه همواره باید مورد توجه قرار گیرد این است گه تحول نیازمند هماهنگی بین بخشی است و باید در همه حوزه‌های عملکرد سازمان به دنبال هماهنگی و هم‌افزایی باشیم.

وی ادامه داد: باید وجه مشترک بخش‌های مختلف سازمان را مورد توجه قرار دهیم و همه مجموعه سازمان تامین اجتماعی باید به یک واحد منسجم برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی تبدیل شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بخش عمده نیروی انسانی این سازمان در حوزه درمان مشغول به خدمت هستند، گفت: در حوزه درمان منابع انسانی اهمیت مضاعف دارد و برآورده شدن مطالبات این عزیزان را باید مورد توجه قرار دهیم و برای افزایش رضایتمندی همکاران حوزه درمان اقدام خواهیم کرد.

موسوی دفاع از منافع بیمه شدگان تأمین اجتماعی را مهمترین هدف این سازمان برشمرد و تأکید کرد: منافع سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان این است که بهترین خدمت با بهترین کیفیت و با استانداردهای لازم و بهترین هزینه به مردم ارائه شود.

وی با تأکید بر تفویض اختیارات لازم به مدیران حوزه درمان تأمین اجتماعی گفت: مدیران تأمین اجتماعی متناسب با مسئولیت‌های خود اختیارات لازم را خواهند داشت هر اختیاری که موجب بهبود عملکرد شود، را به مدیران تفویض می‌کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، نظارت و ارزیابی دقیق ادارات کل و مدیریت‌های درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و اظهار داشت: الگوی مشخصی برای انتصاب مدیران باید داشته باشیم و صلاحیتهای عمومی و تخصصی مدیران را به درستی شناسایی کنیم. معاونت درمان باید مدیران حوزه درمان استان‌ها را براساس شاخص‌های دقیق رتبه‌بندی و مشخص کند که کدام مدیران با برنامه‌ها و سیاست‌های کلان سازمان هماهنگی بیشتری دارد.

موسوی بر لزوم طراحی الگوی ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و افزود: خرید خدمات راهبردی بهترین الگو برای حوزه درمان تامین اجتماعی خواهد بود و ما بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را در اختیار جامعه شریف بیمه شدگان و بازنشستگان قرار می‌دهیم.

وی توسعه عادلانه خدمات درمانی را از دیگر شاخص‌های دارای اهمیت ویژه برشمرد و گفت: عدالت در همه حوزه‌ها مهم است و در عرصه سلامت اهمیت مضاعف دارد. برقراری عدالت در حوزه سلامت باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد و توسعه خدمات باید با اولویت مناطق محروم انجام شود.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از حوزه درمان این سازمان پرداخت و گفت: از مجموع حدود ۷۰ هزار نفر کارکنان سازمان تأمین اجتماعی، ۵۰ هزار نفر از کادر درمان هستند و حدود ۸ هزار پزشک و ۱۷ هزار نفر کادر پرستاری در نزدیک به ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی سراسر کشور مشغول خدمت به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

کد خبر: 29157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =