کاهش آلودگی هوای تهران به چه شرطی؟

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی اظهارکرد: شرکت‌های خودروسازی قدم‌هایی در این جهت برداشته‌اند ولی کافی نیست. عمده آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای تک‌سرنشین است و اگر نخواهیم به سمت تامین سوخت استاندارد برای این خودروها و استفاده از خودروهای برقی حرکت کنیم، مشکلات و چالش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه برنا به نقش دولت در تولید خودروهای هیبریدی اشاره کرد و گفت: دولت باید در جهت کاهش مشکل آلودگی هوا به عنوان یک معضل زیست‌محیطی پایتخت از خودروسازان برای خودروی هیبریدی و برقی حمایت کند تا خودروساز بتواند این خودروها را با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند و در اختیار مردم قرار دهد.

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در کاهش آلودگی هوا اظهارکرد: دستگاه‌ها بر اساس وظایفی که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده است باید در حوزه کاهش آلودگی هوا عمل کنند. به‌طور قطع اگر دستگاه‌های متولی در چارچوب قانون عمل کنند و وظایف و مسوولیت‌های قانونی خود را به نحو مقتضی انجام دهند، بیش از ۶۰ درصد از مشکل آلودگی هوای تهران حل می‌شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این کار انجام نشود و هر دستگاهی مسوولیت را به گردن دستگاه دیگر بیندازد، این مشکل همچنان باقی خواهند ماند، ‌ به‌ویژه شهرداری تهران با افزایش و ارتقای حمل ونقل عمومی می‌تواند نقش بسیار موثری در زمینه کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

برنا در پایان درباره ضرورت ایستادگی دستگاه‌ها در مقابل درخواست‌های غیرقانونی برخی خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان گفت: سازمان استاندارد باید در این زمینه وارد و نباید مجوز داده شود تا خودرو و موتورسیکلت فاقد کیفیت در اختیار مشتری قرار داده شود.

کد خبر: 29147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =