بیش از ۳.۵ میلیون تن خرمای استعمران خریداری شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به ادامه روند موفق خرید تضمینی خرمای استعمران و استقبال نخل‌داران، گفت: تاکنون در مجموع سه میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای استعمران از نخل‌داران خوزستانی خریداری شده که ۳۳.۰۶ درصد آن درجه یک است.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، «اسماعیل قادری‌فر» با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی درخصوص خرید خرمای استعمران افزود: خرید خرما با رعایت دقیق ابلاغیه وزیر و دستورالعمل فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در راستای حمایت از نخل‌داران خوزستانی و وظایف حمایتی این سازمان تا ۳۰ مهرماه سال جاری و با رعایت دقیق استانداردهای خرید و نگهداری این محصول ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به ادامه روند خرید خرمای استعمران در خوزستان تا یکم مهر ماه ۱۴۰۰ گفت: در مجموع سه‌میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای خریداری شده در هفت مرکز خرید از نخل‌داران خوزستانی ۳۳.۰۶ درصد خرمای درجه یک، ۵۶.۵۱ درصد خرمای درجه ۲ و ۱۰.۴۳ درصد خرمای درجه سه بوده است.

قادری‌فر بیان‌داشت: این میزان خرما با ارزش ریالی ۲۸۹ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰۰ ریال از ۶۰۵ بهره‌بردار و نخل‌دار خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان این که تعداد محموله‌های وارد شده به مراکز خرید در استان خوزستان تا پنجشنبه شب ۷۵۲ محموله بوده است، ادامه‌داد: از این میزان خرید یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۰۶ کیلوگرم خرمای درجه یک، ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ و ۳۷۳ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم خرمای درجه سه بوده است.

برپایه این گزارش، روند خرید تضمینی خرمای استعمران در استان خوزستان که با استقبال بی‌سابقه نخل‌داران مواجه شد تا ٣٠ مهر ماه سال جاری همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت و سازمان مرکزی تعاون روستایی همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود را برای انجام این عملیات بزرگ و موفق برای حمایت از نخل‌داران خوزستانی به کار خواهد بست.

کد خبر: 29141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =