سجادی: در مسیر سیاست‌های نظام حرکت می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در ورزش همگام با سیاست‌های نظام حرکت خواهیم کرد گفت: متاسفانه برخی ورزش کشور را تهدید می‌کنند اما سیاست‌های نظام، فتوی امام (ره) و بیانات مقام معظم رهبری مسیر را روشن کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، «سیدحمید سجادی» امروز (شنبه) در آیین تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و مروجین اخلاق و منش پهلوانی افزود: این مراسم با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین، آغاز سال تحصیلی و بهار علم تعلیم و تربیت همزمان شد و این تقارن پیام‌هایی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: نگرانی‌هایی در ورزش وجود دارد که باید حل و فصل شود و نیاز داریم اعتقاد و همسو عمل شود. پاکدامنی، تبانی، شفاف بودن، قرارداد بازیکنان، شرایط اعزام و نحوه برخورد تیم اعزامی در سفرهای خارجی از جمله مواردی است که باید به آن دقت کرد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: فضای ورزش باید به گونه‌ای باشد که هیچ جای نگرانی از بابت حضور کودکان و بانوان نداشته باشیم. در اجرای یک مسابقه فقط نتیجه و یک رویداد مهم نیست بلکه باید فضا و محیط را هم مد نظر قرار داد و بدانیم چه می‌خواهیم و قرار است چه کنیم. این نشست‌ها باید مستمر و ادامه‌دار باشد تا بتوانیم مسایل ورزش را به خوبی رصد کرده و اجازه ندهیم ناهنجاری‌ها شکل بگیرد.

سجادی گفت: یادداشت‌های شهید آوینی را می‌خواندم که در جایی نوشته «فکر می‌کردیم شهدا رفته‌اند و ما ماندیم اما امروز می‌دانم آنها هستند و ما رفتیم.»

وی همچنین با گلایه از برخی رفتارهای غلط در ورزش کشور افزود: متاسفانه انتخابات یک فدراسیون برگزار می‌شود و عده‌ای مسایل را سریع به بیرون از کشور اطلاع می‌دهند. بعد خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و رییس فدراسیون با کمال رشادت و برای حفظ منافع ورزش، استعفا می‌دهد. سرپرست انتخاب کردیم و باز هم از داخل پیام می‌دهند که ما را محروم می‌کنند، چرا تهدید می‌کنید؟ من خادم مملکت و سرباز دولت هستم و تهدید را نمی‌پذیرم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: منشور ورزش را می‌دانیم اما این سرزمین آقا دارد و فتوی امام (ره) را می دانیم، یک هفته از فرمایش مقام معظم رهبری نگذشته و باید بر اساس سیاست‌های نظام حرکت کنیم. در مجلس هم گفتم وزارت ورزش و جوانان موتور تولید اقتدار و عزت کشور است و امروز اعلام می‌کنم عزت را نمی‌دهیم تا ذلت بگیریم. 

کد خبر: 29138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =