ورود دانمارک، سوئد و نروژ به یک همکاری نظامی جدید

سه کشور سوئد، دانمارک و نروژ یک توافق همکاری نظامی عملیاتی را امضا کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه کشور سوئد، دانمارک و نروژ یک توافق همکاری نظامی عملیاتی را امضا کردند.

این در حالی است که هدف اعلام شده آن افزایش توانمندی نظامی این کشور از طریق برگزاری رزمایش‌های مشترک و کسب توانایی مقابله با هر گونه تهدید و رخداد در کنار یکدیگر است.

بر اساس اعلام این سه کشور، وضعیت امنیتی در منطقه تنگه اورساند (همچنین مشهور به ساند) و حوزه دریای شمال وخیم شده است. آنها استدلال کردند به همین دلیل قابلیت مواجهه مشترک با تهدیدات و تجاوزات باید افزایش یابد.

«فرانک باکه-جنسن»، وزیر دفاع نروژ از این صحبت کرد که این توافق منجر به ایجاد یک تصویر امنیتی «ایمن‌تر» شده و آن را مکملی برای ناتو خواند.

باکه-جنسن به کانال دوی تلویزیون نروژ گفت: «این توافق هم بازدارنده است و هم یک تاثیر امنیتی چشمگیر دارد. در مقابل تراین برامسن، وزیر دفاع دانمارک نیز از این صحبت کرد که این توافق تغییر چشمگیری در وضعیت امنیتی این کشور ایجاد نمی‌کند.»

وزیر دفاع دانمارک نیز گفت: «در صورت حمله ناگهانی به ما این ناتو است که ما را بیمه می کند. اما این قرار نیست این حقیقت که اقدام کشور همسایه برای نجات شما همواره اتفاقی خوب است را تغییر دهد. در پیش زمینه نظامی کمک یک کشور همسایه نیز یک امر واقعا مهم است.»

کد خبر: 29135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =