دانش‌آموزان قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دانش‌آموزان ما ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند و قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، امیر آشتیانی طی سخنانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ایمان مجتمع مسکونی شهید چمران با اشاره به اینکه تربیت و آموزش کار انبیاء و اولیای الهی است، اظهار کرد: باید به سوی علم شتافت و جهل را کنار زد و به علم عمل کرد. کسانی که به دنبال علم می‌روند و عمل می‌کنند مانند امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس به دنبال عمل بودند تا از علم خود استفاده کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان امروز ما از تبار شهید حججی‌ها هستند و آینده‌سازان این کشورند و باید به این دید به آنان نگاه کنیم. همه شهدای ما این آرزو را داشتند که شهید شوند و این دنیا برایشان اصل نبود.

وزیر دفاع یادآور شد: این افراد دنبال پست و مقام و جایگاه نبودند و به دنبال ادای تکلیف خود بودند. ما باید بدانیم دانش‌آموزان ما ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند و قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

آشتیانی تاکید کرد: ما باید با عشق و محبت اعتماد این دانش‌آموزان را جلب کنیم که اگر چنین نشود و آنان به ما اعتماد نکنند مسیر آموزش سخت می‌شود. ما باید به آنان اختیارات بدهیم تا تصمیم‌ بگیرند و نظر بدهند.

وی یادآور شد: باید واقع‌بینی و درک درست از ظرفیت‌های دانش‌آموزان داشته باشیم و بدانیم علایق و سلایق آنان متفاوت است و از آنان باید همان چیزی را که علاقمندند بخواهیم که اگر جز این باید آنان در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

وزیر دفاع ادامه داد: فرزندانمان را باید با توجیه، قانع‌ کردن و دلیل آوردن با خود همراه کنیم اگر والدین با زور و اجبار برخورد کنند مسیر طی نخواهد شد اما اگر مسیر تربیت درست طی شود از آنان قاسم سلیمانی‌ها و حججی‌ها ساخته می‌شود.

کد خبر: 29122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =