خودروسازان هیچ برنامه‌ای برای ساخت خودروی برقی ندارند

دهقانی گفت: مسائل زیست محیطی باید اولویت ما در تولید محصول باشد ولی متاسفانه خودروسازان هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت ساخت خودروهای برقی ندارد.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص مشکلات موجود در حوزه خودرویی کشور با اشاره به وضعیت ناسالم هوای کلانشهرها به ویژه پایتخت گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران به بی‌کیفیت بودن خودروهای داخلی برمیگردد.

وی افزود: مسائل زیست محیطی باید مهم‌ترین اولویت ما در تولید محصول باشد ولی متاسفانه هیچ انگیزه و برنامه‌ای برای حرکت ساخت داخل به سمت خودروهای برقی ندارد.

دهقانی گفت: آماری که سازمان‌های بین المللی ارائه میدهند در این راستاست که تا سال ۲۰۵۰ فقط ۴ درصد انرژی مصرفی دنیا سوخت فسیلی که بنزین و نفت و... است، خواهد بود. دنیا به سمت استفاده از سوخت پاک میرود ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم. آیا واقعا تا ۳۰ سال آینده ایران توانایی انجام این کار را خواهد داشت؟

وی ادامه داد: مصوبه ساماندهی بازار خودرو با ایرادات مجمع تشخیص روبرو  و به مجلس بازگردانده شده است،  با توجه به تعطیلی مجلس در این روزها باید منتظر ماند و دید که تشخیص مصلحت نظام چه ایراداتی گرفته و نظر شورای نگهبان چیست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: مصلحت نگری‌ها باعث شده که بسیاری از طرح ها به تصویب نرسد چنانچه منافع ملی را در نظر بگیریم باید رفتاری متفاوت داشته باشیم به همین جهت، کمیسیون صنایع مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع بوده و ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام را رفع خواهد کرد تا این مشکل صنعت خودروسازی کشور رفع گردد.

پایان پیام/

کد خبر: 29105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =