آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای جهادی به گستره ایران

وزیر راه و شهرسازی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید و تامین مسکن برای از بین رفتن دغدغه مهم مردم ایران توسط رییس‌جمهوری نوشت: اکنون وزارت راه و شهرسازی برای آغاز جهادی به پهنای ایران آماده می‌شود

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در این پیام افزود: همکاران در وزارت راه و شهرسازی برای جهادی بزرگ به پهنای خاک ایران زمین، آماده باشند.

قانون جهش تولید مسکن در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با عنوان طرح دوفوریتی تولید و تامین مسکن ۱۷ مرداد امسال به تایید مجلس رسید.

قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، احداث خواهد شد.

در ماده یک قانون جهش تولید مسکن آمده است: دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن در مناطق شهری و روستایی تامین کند و به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام کند تا در چهارسال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ و آیین‌نامه‌های مربوطه عرضه شود.

در ماده ۵ نیز تاکید شده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به تاسیس، توسعه و تسهیل مقررات فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند (۲۰) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب اول آذر ۱۳۸۴ برای تامین مالی ساخت و اجاره واحدهای مسکونی از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام کند.

به گزارش ایرنا، امروز عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید مسکن را موجب تقویت تولید، رونق اقتصادی، کاهش تورم و هزینه‌های مسکن ارزیابی کرد.

کد خبر: 29082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =