کانبرا خواستار توافق تجارت آزاد با اعضای اتحادیه اروپا شد

وزیر تجارت استرالیا اعلام کرد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا ضمن تضمین سود متقابل به اعضای این اتحادیه اجازه خواهد داد تا در منطقه اقیانوس هند- آرام نقش‌آفرینی و حضور بیشتری داشته باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از یورونیوز، وزیر تجارت استرالیا همزمان با آغاز تلاش این کشور برای جبران تاثیر منفی لغو قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی از فرانسه بر روابط کانبرا با پاریس و بروکسل، اعلام کرد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا ضمن تضمین سود متقابل به اعضای این اتحادیه اجازه خواهد داد تا در منطقه اقیانوس هند- آرام نقش‌آفرینی و حضور بیشتری داشته باشند.

«دان تیهان»، وزیر تجارت استرالیا، روز گذشته -چهارشنبه- از اتحادیه اروپا خواست تا در جهت دستیابی به توافق تجارت آزادی که نفع تمامی طرف‌ها را تامین کند، گام بردارد. تیهان همچنین با اشاره به درک اتحادیه اروپا از وزن اقتصادی منطقه اقیانوس هند-آرام حصول این توافق تجاری را عاملی برای تقویت تعامل اعضای اتحادیه اروپا در این منطقه عنوان کرد.

دور تازه مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا برای حصول توافقی تجاری، ۱۲ اکتبر آینده برگزار خواهد شد؛ نشستی که موفقیت آن با بروز تنش تازه میان دو طرف با تردید مواجه شده است.

کد خبر: 29060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =