ضرورت ارائه سوبسید برای خرید لبنیات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از دولت ها برای اقلامی مثل لبنیات، سوبسید ارائه میدهند تا از سفره مردم حذف نشود ولی در کشور ما چنین نیست.

سید ناصر موسوی لارگانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص نرخ بالای تورم در کشور با بیان اینکه تورم در کشور بیداد میکند افزود: رقم بالای نرخ تورم با میزان درآمد مردم همخوانی نداشته و بسیاری از اقلام از سفره مردم حذف شده است.

موسوی لارگانی به افزایش ۴۰۰درصدی قیمت برخی محصولات سبد خانوار اشاره کرد و گفت: چرا باید قیمت اقلامی مثل لبنیات طی این چند ماه افزایش داشته باشد؟ چرا دولت برنامه مناسبی برای جلوگیری از گرانی ها نداشت؟ مردم کم درآمد دیگر توان خرید حتی لبنیات را نیز ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت ها برای اقلامی مثل لبنیات، سوبسید ارائه میدهند تا از سفره مردم حذف نشود ولی متاسفانه در کشور ما نه تنها سوبسیدی داده نمیشود بلکه قیمت ها در سال چندین و چند بار گران تر میشوند.

وی عنوان کرد: لبنیات برای بدن ضروری است ولی متاسفانه مسئولین به فکر این مسائل نیستند اگر شیر از سفره مردم گرفته شود در آینده مردم با پوکی استخوان و مشکلات دیگری روبرو خواهند شد که جامعه دچار فاجعه میشود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت باید برنامه مناسبی برای حل این مشکلات ارائه دهد تاکید کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس نباید اجازه دهیم مردم به ویژه افراد کم درآمد مشکلاتی این چنینی برایشان بوجود آید.

پایان پیام/

کد خبر: 28996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =