بستری ۳۳۸ بیمار کرونایی در اردبیل

در شبانه روز گذشته با فوت ۵ بیمار دیگر در استان اردبیل مجموع فوتی های ناشی از کرونا در این استان به دو هزار و ۴۴۹ نفر رسید.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، آخرین رنگ بندی کرونایی اغلب شهرهای استان را نارنجی عنوان و اظهار کرد: وضعیت بیماری هم اکنون در یک وضعیت تعادل رو به کاهش قرار دارد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های جدید و فوتی هایی کرونایی نیز حاکی از این موضوع است.

وی به بستری ۴۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون ۳۳۸ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تحت کنترل و درمان هستند که تعداد بیماران بستری نسبت به هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فوت ۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا خبر داد و عنوان کرد: تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا با احتساب فوتی‌های شبانه روز گذشته در استان به دو هزار و ۴۴۹ نفر رسید.

حبیب زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۶ بیمار با کسب بهبودی کافی و تأیید سلامت نسبی آن‌ها از سوی کادر و تیم پزشکی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

به گفته وی هم اکنون ۸۰ بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب زاده از تداوم روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز خبر داد و گفت: تا به امروز تعداد ۷۴۲ هزار و ۳۱۲ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در سنین مشخص تزریق شده است و روند واکسیناسیون همچنان در استان ادامه دارد.

کد خبر: 28973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =