شرکت‌های هواپیمایی در حق زوار امام حسین (ع) جفا کردند

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به تعداد پروازهای محدود به نجف گفت: شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) به عمد عرضه پروازها را با وجود تقاضای زیاد، افزایش ندادند تا نرخ‌ها افزایش یابد و در حق زوار امام حسین (ع) جفا کردند.

به گزارش آتیه آنلاین،امسال دومین سالی است که ویروس کرونا راهپیمایی روز اربعین را با محدودیت‌ مواجه کرده است. هر ساله در این ایام ایرانی ها زمینی و هوایی خود را به کربلا می رساندند. ولی امسال و سال گذشته شرایط تغییر کرد. امسال مسئولان عراقی شرط ورود به عراق را فقط ورود از مرزهای هوایی اعلام کردند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز  قیمت بلیت پروازهای دوطرفه تهران- نجف- تهران را ۵ میلیون تومان و قیمت بلیت پروازهای مشهد- نجف- مشهد را ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت یکطرفه مسیرهای تهران-نجف و مشهد-نجف را نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۴ میلیون تومان اعلام کرد.

همچنین نرخ بلیت پروازهای دوطرفه اربعین از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف ۶ میلیون و در بقیه فرودگاه‌ها ۵ میلیون تومان تعیین شده است. اما آنچه زائران امام حسین (ع) این روزها شاهد بودند قیمت های بسیار بیشتر و چندبرابری رقم مصوب بود.

حرمت الله رفیعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: هم اکنون به دلیل همه‌گیری کرونا، ایرلاین ها در بسیاری مسیرها داخلی و خارجی با کاهش مسافر مواجه بودند و می توانستند به دلیل استقبال و حجم مسافر در مسیر ایران و عراق، هواپیما را به این مسیر انتقال دهند، اما نکردند.

رفیعی گفت: در حال حاضر روزانه ۵ ایرلاین و حدود ۴۰ پرواز به نجف انجام می شود در حالی که این رقم می توانست به ۱۰۰ پرواز برسد تا تقاضا و عرضه منطقی باشد، ولی ایرلاین ها این کار را نکردند چون حتی در این روزها نیز فقط به دنبال سود بیشتر هستند. حتی می توانستند یک هفته پروازهای ترکیه را کاهش داده و هواپیما را در مسیر تهران- نجف استفاده می کردند اما این کار را نیز نکردند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره قیمت مصوبه ۵ میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت در مسیر تهران - نجف گفت: حتی این رقم نیز زیاد است زیرا قیمت پرواز  رفت  و برگشت میان تهران و شیراز با وجود بیشتر بودن مسیر حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان است اما بلیت رفت و برگشت به نجف- تهران ۵ میلیون تومان است.

وی دلیل این امر را کاهش عرضه در برابر افزایش تقاضا برای گران کردن مسیر و سود دانست و گفت: در حالی که تمام کشور و عراق در ایام اربعین به دنبال خدمت به زوار امام حسین (ع) است، ایرلاین ها تنها به دنبال سود بیشتر و بیشتر بودند.

رفیعی با اشاره وجود بلیت بیش از نرخ مصوب برای این روزها گفت: از مدت ها قبل این اتفاق قابل پیش بینی بود و حتی نامه ای به وزیر راه ارسال کردیم اما هیچ کس از پس ایرلاین ها بر نمی آید و حتی تذکر نیز آنها را از ادامه تخلف باز نمی دارد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفت: ایرلاین ها پروازهای دوطرفه را بسته‌اند و صرفاً به فروش پروازهای یک طرفه روی آورده اند که از سوی سازمان هواپیمایی، ۳ میلیون ۲۰۰ تومان تعیین شده است؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با این اقدام سود بیشتری روی فروش بلیت رفت و برگشت هر زائر کسب می‌کنند.

وی در ادامه با وجود چند هزار آژانس مسافربری گفت: برخی از آژانس ها نیز با همکاری و توافق با ایرلاین ها تخلف می کنند و باید با ۵ ایرلاین برخورد کرد تا این تخلفات تکرار نشود و البته اعلام تذکر به آنها راه کار نیست.

رفیعی درباره قیمت ۴۰ میلیون تومانی پروازها ایرلاین های خارجی در این مسیر گفت: این پروازها معمولا با توقف همراه هستند، مثلا با مبدا کشورهای عربی در فرودگاه امام خمینی توقف می کنند و سپس به مقصد نجف می روند که ما نمی توانیم برای آنها قیمت تعیین کنیم چون آنها ایرلاین ایرانی نیستند.

کد خبر: 28962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =