محدودیتی برای توزیع کود شیمیایی در کشت پاییزه نداریم

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: محدودیتی برای توزیع کود شیمیایی در کشت پاییزه نداریم و کشاورزان با شروع کشت می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، علیرضا کیشانی در خصوص سطح زیر کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: از امسال قیمت خرید گندم تضمینی صرفاً در اختیار دولت نیست بلکه به کمیسیونی که متشکل از نماینده کشاورزان است، واگذار شده است و روال بر این است تا ۱۵ شهریورماه اعلام شود که کشاورز بتواند برای میزان کشت محصول خود تصمیم بگیرد.

وی افزود: برای کشت پاییزه حدود ۳ هزار هکتار کلزا پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته کاهش کشت نداشتیم، امیدواریم با همکاری کشاورزان این میزان کشت محقق شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ارتباط با کاهش سطح زیر کشت محصولات پاییزه با وجود کاهش بارندگی و منابع آبی گفت: احتمال کاهش سطح زیر کشت پاییزه ضعیف است، تلاش می‌کنیم همان میزان سطح زیر کشت سال گذشته برای کشت پاییزه امسال حفظ کنیم، سطح زیر کشت پاییزه امسال گندم آبی ۴۵ هزار هکتار و دیم ۲۰۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.

کیشانی گفت: ۴۷ هزار هکتار جو نیز به صورت آبی و دیم برای کشت پاییزه پیش بینی شده است، در خصوص کود شیمیایی ازته نیز بر اساس سطح زیرکشت سهمیه‌ای پیش بینی شده است که با شروع کشت می‌توانند حواله خود را از مراکز جهاد کشاورزی دریافت کنند.

وی افزود: برای گندم به ازای هر هکتار ۲۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی ازته، جو ۱۵۰ کیلوگرم و کلزار نیز به ازای هر هکتار ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم کود ازته پیش بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: از کشاورزان انتظار داریم از کودهای فسفاته و پتاسه نیز استفاده کنند بخاطر اینکه عدم استفاده از این کودها تولید آنها را به شدت کاهش خواهد داد.

کد خبر: 28932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =