نارضایتی از عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر همدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان گفت: از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان راضی نیستم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حسن خانجانی‌موقر صبح امروز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار کرد: در حالی که نیروی انتظامی دست به جمع‌آوری معتادین متجاهر می‌زند، اما در طرف مقابل دستگاه‌های متولی مکانی برای نگه‌داری اینان تعریف نکرده است.

وی با بیان اینکه پلیس با اقتدار و قوی مورد انتظار مردم است، چراکه آنان برقرارکنندگان امنیت هستند و در این عرصه نقش بزرگی بر عهده دارند، ادامه داد: در مجموع همدان، استانی امن و آرامی است، با این وجود اگر نخواهیم با اقتدار و فعالانه در عرصه‌های مبارزه با اوباش وارد شویم، همین امنیت دچار خدشه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با اشاره به اینکه افزایش سرقت‌ها در استان و وجود قاچاقچیان مواد مخدر در برخی مقاطع زمانی مردم را نگران کرده است، افزود: اینجا است که می‌طلبد نیروی انتظامی در برقراری و توسعه امنیت نقش ارزشمند خود را بیش از پیش ایفا کند.

نیروی انتظامی در صحنه برخورد قاطع با اراذل و اوباش داشته باشد

خانجانی‌موقر با تاکید بر اینکه طبق مواد قانونی دستگاه قضائی از نیروی انتظامی قاطعانه حمایت می‌کند، تصریح کرد: دستگاه قضائی از تمامی رؤسای کلانتری‌ها پلیس‌های تخصصی انتظار دارد تا در صحنه از همان ابتدا با اوباش، اراذل و قمه‌کشان که امنیت و آرامش مردم را برهم زده‌اند با اقتدار برخورد کند.

وی عنوان کرد: قانون این اقتدار لازم را به نیروی انتظامی داده و باید آنان نیز بیش از پیش اقتدار خود را نشان بدهند و هیچ‌گاه در مبارزه با برهم زنندگان آرامش مردم کوتاه نیاید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان با بیان اینکه از اقدامات شورای هماهنگی استان راضی نیستم، گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسات مرتبط با این شورا تأمین امنیت مردم و برخورد با معتادین متجاهر بوده، که متأسفانه در این حوزه اقدامی انجام نشده است، در حالی‌که ما جلسه نمی‌خواهیم ما کار می‌خواهیم.

خانجانی‌موقر، افزایش سرقت‌ها را ناشی از وجود افزایش معتادین متجاهر دانست و افزود: در حالی‌که نیروی انتظامی دست به جمع‌آوری معتادین متجاهر می‌زند، اما در طرف مقابل دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی مکانی برای نگه‌داری این افراد تعریف نکرده و به اجبار طرح مبارزه با معتادین ناقص مانده است.

وی به مسئله ارائه و ارجاع پرونده‌های جرایم مختلف با مستندات و تحقیقات ناقص از سوی برخی ضابطین انتظامی هم اشاره کرد و گفت: مطابق با قوانین نیروی انتظامی و ضابطین می‌توانند تا تحقیقاتشان تکمیل نشده، پرونده مرتبط با هر تخلفی را ارجاع ندهند، چراکه دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و مجرمان نیازمند مستندات است

کد خبر: 28927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =