چطور برای بچه‌ها، سال نوی تحصیلی را به سال نوی واقعی تبدیل کنیم؟

بچه‌ کلاس اولی‌ها، امسال هم فقط تصوری از مدرسه خواهند داشت. سال‌ها بعد، وقتی بخواهند از روز اول مدرسه صحبت کنند، فقط به گفتن این جمله بسنده می‌کنند که: «کرونا بود. روز اول مدرسه با معلم عکس گرفتیم». آنها تصوری از روز اولی که روی نیمکت، کنار نفر دیگری که به او «بغل‌دستی» می‌گویند؛ نخواهند داشت و هرگز مجادله بر سر چند سانت این‌طرف‌ و آن‌طرف رفتن دفتر را درک نخواهند کرد. اما والدین چه وظایفی دارند تا مدرسه رفتن را برای بچه‌ها تاحد ممکن به شکل واقعی ترسیم کنند.

به گزارش آتیه آنلاین،یکی از بزرگترین دلخوشی‌های مدرسه، خرید لوازم‌التحریر نو است. شاید از نظر شما سال نو، نیاز کمتری به دفتر و مداد و... باشد، اما بچه‌ها نظری متفاوت از شما دارند! بنابراین برای اینکه اول مهر را برای کلاس‌ اولی‌ها و سال بالایی‌ها به خاطره شادی تبدیل کنید، این برنامه‌ها را اجرا کنید.

یک روز برای لوازم‌التحریر

بچه‌ها را با رعایت نکات بهداشتی به فروشگاه لوازم‌التحریر یا شهر کتاب یا فروشگاه شهروند ببرید تا لوازم‌التحریر خود را انتخاب کنند. درست است که قیمت‌ها سرسام‌آور است! اما بگذارید کمی به دلخواه خود خرید کنند. حالا که هزینه سرویس و ناهار، مانتوی مدرسه و کفش و... وجود ندارد، بگذارید کمی آزادانه‌تر لوازم‌التحریر خود را انتخاب کنند.

یک روز برای لباس

از لباس مدرسه خبری نیست. اما از همین ابتدای سال برای اینکه هم بچه‌ها شاد شوند و هم برنامه منظم ورزشی- برای جلوگیری از اضافه وزن و کسالت - داشته باشند، یک دست لباس و کفش ورزشی برای آنها بخرید. یک روز در میان یا در پایان هر هفته، آنها را ورزش ببرید. بهترین ورزش در شرایط کنونی، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، پیاده‌روی و ورزش‌هایی از این دست است که می‌تواند در هوای آزاد آنها را انجام داد. این کار هم به زندگی آنها و شما نظم داده و هم مانع از افسردگی بچه‌ها در خانه می‌شود.

یک روز برای خوراکی

بچه‌هایی که تجربه مدرسه رفتن را دارند و کرونا، دو سالی است آنها را خانه‌نشین کرده، لذت زنگ تفریح را چشیده‌اند. بنابراین در همین آستانه شروع سال تحصیلی و پس از آن هر هفته، برای خرید خوراکی‌های مفید با آنها به سوپرمارکت بروید. در فاصله بین زمان تدریس آنلاین، درست مانند زنگ تفریح مدرسه به آنها خوراکی بدهید. انواع میوه، بیسکوییت ساده یا سبوس‌دار، شیر و شیرقهوه، آبمیوه تازه، چوب شور، ذرت بوداده و خوراکی‌های سالمی از این دست، گزینه‌های خوبی هستند.

از هر درس، یک عکس

یادگاری جالبی است که در زمان حضور در کلاس‌های آنلاین از آنها عکس بگیرید. این عکس‌ها برای آنها یادگاری‌های خوب و مستندی است. سال‌های بعد با دیدن این عکس‌ها به یاد دوران خاص کرونا و آموزش در منزل خواهند افتاد.

سارگل صیرفی

کد خبر: 28906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =