موج پنجم کرونا کوتاه آمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: موج پنجم کرونا بعد از دو ماه جولان در استان اردبیل کوتاه آمد و تعداد بستری‌ها به کمتر از ۴۰ نفر در روز رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، شهرام حبیب‌زاده، اظهار کرد: بر اساس اعلام بیمارستان‌های استان تعداد بستری‌های کرونا تا ۷۰ درصد کاهش یافته و با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند نزولی با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مجموع بستری‌های کرونایی در استان به ۳۸۱ نفر و ارائه خدمات سرپایی به ۲۸۹ نفر رسیده که در صورت تداوم این شرایط تا آخر شهریورماه وضعیت پایدار و مطلوبی را در کنترل موج پنجم کرونا شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در کنار این امر افزایش ظرفیت واکسیناسیون تا ۳۰ هزار دوز در روز و آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز بارقه امید را در دل‌ها زنده کرده تا شاهد بروز موج‌های بعدی کرونا در کشور و استان نباشیم.

حبیب‌زاده افزود: تمام مراکز تجمیعی، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در شهرها و روستاها بسیج شدند تا نوبت اول واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال را به انجام برسانند و قطعاً در یک ماه آینده با تزریق دوز دوم بیش از ۸۰ درصد ایمنی در استان فراهم آمده و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی به خلوت بودن مراکز واکسیناسیون و نبود صف‌های چند نفره در این مراکز اشاره کرد و ادامه داد: در بازدید مکرری که از مناطق مختلف داشتیم آرامش در مراکز واکسیناسیون حاکم است و هیچ خللی در این فرآیند وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نشست اخیر با مسئولان آموزش و پرورش استان برای احصای آمار دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها اشاره کرد و گفت: از هفته آینده این لیست در اختیار مراکز بهداشتی قرار می‌گیرد تا به تدریج کار واکسیناسیون این گروه سنی نیز آغاز شود.

حبیب‌زاده اضافه کرد: خانواده‌ها نباید نگران تزریق واکسن برای کودکان و نوجوانان خود باشند چرا که ایمنی کامل با زدن واکسن فراهم می‌آید.

کد خبر: 28857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =