اخذ بیش از ۱۶۱ هزار تست کرونا از مسافران ورودی به کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت بیش از ۶۲۶ هزار مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،مهدی ولیپوربا اشاره به ادامه اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مبادی مرزی که با همکاری وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال انجام است، گفت: از زمان اجرای این طرح در روز ٢٠ اسفندماه ۹۹ تا صبح امروز ۲۹۳۰ شهریور ماه، ۶۲۶ هزار و ۸۴۵ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا کنترل و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۸۸ هزار و ۱۱۱ مورد تست فوری از مسافران اخذ شده است، افزود: همچنین ۷۳ هزار و ۶۶۷مورد تست PCR هم از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است که در مجموع بیش از ۱۶۱ هزار تست را شامل می‌شود.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۱۲ نفر از مسافران ورودی به کشور نیز به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا یا مثبت شدن تست‌ها به صورت موقت قرنطینه شده‌اند.

ولیپور با بیان اینکه ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: این طرح در ۲۸ پایانه مرزی زمینی، هوایی و دریایی اجرا شده که در حال حاضر ۱۴ مورد آن فعال است.

کد خبر: 28833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =