حدود ۸۰ درصد معلمان مازندرانی دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت که تاکنون حدود ۸۰ درصد از معلمان این استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان مازندران از ششم شهریور ماه جاری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

قربانعلی سهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به جامعه فرهنگیان مازندران برابر فهرست ارایه شده به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال انجام است، افزود که تاکنون ۹۹/۷۱ درصد از جامعه فرهنگیان استان هم دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند.

وی استقبال معلمان مازندرانی برای تزریق واکسن را بسیار خوب توصیف کرد و توضیح داد : کسانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، افرادی هستند که پیش از آغاز روند تزریق واکسن به معلمان و یا پس از آن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و این افراد طبق توصیه پزشکان باید تا چند هفته پس از بهبودی از بیماری صبر کنند تا بتوانند  واکسن تزریق نمایند.

سهرابی گفت : واکسینه کردن معلمانی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید جذب دستگاه تعلیم و تربیت مازندران می شوند نیز برابر فهرستی که به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ارایه شده است به مرور در حال انجام است تا هنگام بازگشایی مدراس به صورت حضوری، تمامی کادر آموزشی واکسن دریافت کرده باشند.

وی شمار فرهنگیان رسمی و غیررسمی شاغل در آموزش و پرورش مازندران را بیش از ۴۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت : واکسیناسیون جامعه فرهنگی مازندران شامل معلمان، نیروهای اداری و آموزشی رسمی و غیررسمی از طریق هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۵ مرکز از پیش تعیین شده در سطح استان در حال انجام است و با هدف تسریع در فرآیند واکسینه کردن معلمان، آموزش و پرورش ناحیه یک و دو  ساری هم برای این امر در نظر گرفته شد و کار تزریق واکسن را بر عهده دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : واکسینه کردن رانندگان سرویس مدارس و تمام کسانی که با جمعیت دانش‌آموزی در ارتباط هستند، پس از مشخص شدن فهرست نهایی این افراد از طریق صنف مربوطه انجام می‌شود.

وی حفظ و تامین سلامت جمعیت دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید را رویکرد و سیاست اصلی وزات آموزش و پرورش عنوان کرد و به خانواده‌ها اطمینان داد در هنگام آموزش حضوری دانش‌آموزان، تمام پروتکل‌های بهداشتی برابر با مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا و ابلاغیه وزارتخانه به دقت عملیاتی و اجرا می‌شود.

سهرابی از معلمانی که تاکنون نسبت تزریق دُز اول و یا دُز دم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند خواست در فرصت باقی مانده با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده، نسب به دریافت واکسن اقدام کنند.

 مازندران در مقاطع مختلف تحصیلی امسال در مجموع ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز دارد که تاکنون ۴۸۱ هزار و ۹۲۰ نفر ثبت‌نام کردند.

کد خبر: 28762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =