آمادگی مدرسه های بهاباد برای بازگشایی بررسی شد

 آمادگی ۵۴ مدرسه شهرستان بهاباد، روز دوشنبه با هدف تامین زیرساخت واحدهای آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ شمسی و با حضور کارکنان هر مجموعه و تداوم شیوع ویروس کرونا با انجام رزمایش بررسی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش بهاباد در حاشیه برگزاری رزمایش یادشده با تشریح وضعیت بازگشایی مدرسه ها  در شرایط کرونایی گفت: تمامی واحدهای آموزشی شهرستان تحت هر شرایطی آماده بازگشایی است.

حسن رزاقی بهابادی با بیان اینکه در اجرای رزمایش یادشده با همکاری کارشناسان و  مدیران آموزش و پرورش از تمامی واحدها بازدید شد و آمادگی برای استقبال و حضور دانش آموزان در هر مدرسه جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سلامتی دانش آموزان و همکاران فرهنگی خط قرمز آموزش و پرورش در بازگشایی مدرسه است بر ضد عفونی کردن روزانه کلاس های درس، رعایت پروتکل های بهداشتی و تامین مواد شوینده و ضد عفونی تاکید کرد.

آمادگی مدرسه های بهاباد برای بازگشایی بررسی شد

به گفته مدیر آموزش و پرورش بهاباد تمهیدات لازم برای بازگشایی واحدهای آموزشی صورت گرفت و آمادگی کارکنان آموزش نیز بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه سال جدید تحصیلی سوم مهرماه در این شهرستان شروع می شود، ادامه داد :همچنین شیوه های نامه های بازگشایی مدرسه ها از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شد، از جمله آن حفظ سلامتی همکاران و دانش آموزان و عدالت آموزشی است.

رزاقی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی از لحاظ فضای آموزشی برای حضور دانش‌آموزان و همچنین حضور معلمان در کلاس های درس وجود ندارد، خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌های آموزشی تهیه و تنظیم شد و کتاب‌های درسی نیز در نخستین روز سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

شهرستان بهاباد با ۲۰ هزار نفری جمعیت سه هزار و ۷۵۰  دانش آموز دارد که سال جدید تحصیلی را به صورت آموزش حضوری، غیرحضوری  و یا ترکیبی در ۵۴ مدرسه آغاز می کنند.

شیوع ویروس کرونا، اوایل  اسفند ماه سال ۱۳۹۸ یعنی ۱۹ ماه قبل  سبب شد که آموزش حضوری دانش آموزان در کلاس های درس متوقف و ارایه آموزش از طریق  شبکه شاد و با  استفاده از فضای مجازی در این مدت ادامه یابد.  

همچنین محسن موحدی فر، مدیرکل آموزش و پرورش یزد ۲۵ شهریورد ماه جاری گفته بود که سال گذشته به رغم تلاش های انجام شده در مجموع در دوره ابتدایی ۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموزان در کلاس درس شرکت نکردند و در دوره متوسطه اول هم سه هزار و ۳۰۰ نفر ترک تحصیل کردند.  

کد خبر: 28741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =