واکسیناسیون از راه زمین، هوا و دریا در خارگ

 جزیره خارگ در پیک پنجم کرونا شرایط خاصی را تجربه کرد و با اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون اکنون شرایط جزیره خوب است ولی همچنان هراس از بازگشت دوباره بیماری وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، جزیره خارگ داری موقعیت خاصی در جغرافیای ایران اسلامی است و در همه گیری بیماری کرونا فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذشته است.

با توجه به ورود افراد از ۱۷۶ نقطه کشور به جزیره کار کنترل این پاندمی را در این جزیره سخت کرده و مراقبت‌های ویژه‌ای در این زمینه لازم است.

ورود افراد از ۱۷۶ نقطه کشور به جزیره کار کنترل این پاندمی را در این جزیره سخت کرده استخارگ در پیک پنجم این بیماری با مشکلات فراوانی مواجه شد؛ از نبود تخت بیمارستانی در جزیره تا پر بودن بیمارستان‌های مرکز استان کار را برای کادر درمان این جزیره بیش از پیش سخت‌تر کرد.

این جزیره به عنوان یکی از اولین مناطق کشور بود واکسیناسیون عمومی در آن آغاز شد؛ جزیره‌ای که به نوعی خط مقدم اقتصاد ایران اسلامی به شمار می‌رود.

آغاز واکسیناسیون عمومی در جزیره با همت جهادی آغاز شد که خوشبختانه جمعیت کثیر از ساکنین و شاغلین در جزیره امروز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

کمبود امکانات و مشکلات اهالی در پیک پنجم

ابراهیم ملاح زاده یکی از اهالی جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اول مردادماه واکسیناسیون اهالی خارگ به‌صورت همگانی و در تمام رده سنی شروع شده است.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون با شروع پیک پنجم این بیماری همراه شد و متأسفانه در دو سه ماه گذشته شرایط بسیار اسفناکی را سپری کردیم و کلی از عزیزان دچار این بیماری شدند.

ملاح‌زاده خاطرنشان کرد: تعدادی از اهالی جزیره خارگ با مشکلات متعددی روبرو شدند و برای اعزام و یا برای تست، سی تی اسکن با چالش جدی مواجه بودیم که متأسفانه عده‌ای از عزیزان را هم از دست دادیم.

واکسیناسیون از راه زمین، هوا و دریا در خارگ/ هراس از بازگشت کرونا

مسائل بهداشتی همچنان رعایت شود

وی افزود: با واکسیناسیون در خارگ به شرایط ایده الی رسیدیم و هم اکنون با این جمع واکسیناسیون که دو دوز استفاده کردند خارگ به یک ایمنی دسته جمعی رسیده است و همه شاهد هستیم در یک ماه گذشته بیمار اعزامی نداشته‌ایم که جای شکر دارد.

ملاح زاده تصریح کرد: از مردم خارگ خواهشمندیم همچنان با رعایت کردن پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی به طوری رفتار کنند که شاهد این باشیم که این بیماری در خارگ ریشه کن شود.

وی یادآور شد: همانطور که می‌دانیم سال گذشته با استفاده از ماسک ما هیچ بیمار انفلونزایی را نداشتیم که دلیل آن هم هم رعایت بهداشت و زدن ماسک بود و با فرا رسیدن فصل پاییز تقاضا داریم همشهریان با زدن واکسن این بیماری کرونا و یا آنفلو انزا عادی انگاری نکنند.

واکسیناسیون اهالی و کارکنان صنایع

بخشدار ویژه خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بحث واکسیناسیون عمومی در جزیره خارگ یکی از خواسته به حق اهالی صبور این جزیره بود که با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته این امر به سرانجام رسید.

ناصر ابراهیمی افزود: در چرخه نگاه داشتن چرخ اقتصاد ایران اسلامی در حوزه صنایع بالادستی یکی دیگر از وظایف محوله بود که با رایزنی صورت گرفته با مقامات ارشد بهداشتی کشور، واکسیناسیون گروه هدف در شرکت‌های نفت و پتروشیمی این جزیره نیز با موفقیت در حال اجرا است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: کارکنان میدان‌های نفتی اطراف جزیره خارگ در حال فعالیت در مکان‌های پر رسیک و حیاتی هستند که کادر درمان خارگ برای واکسینه کردن نفرات مستقر در سکوهای اطراف جزیره اعزام شدند و هم اکنون تمامی نفرات سکوهای اطراف جزیره خارگ واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون از راه زمین، هوا و دریا در خارگ/ هراس از بازگشت کرونا

کاهش چشمگیر ابتلاء و بستری

رئیس مرکز جامع سلامت خارگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش جهادی کادر درمان در جزیره خارگ عملیات واکسیناسیون عمومی در جزیره به صورت مستمر در حال انجام است.

برای اولین بار در کشور، کادر درمان از طریق زمین، دریا و هوا در حال خدمت رسانی در زمینه مقابله با این بیماری هستندنسرین خواجه امیری اضافه کرد: واکسینه کردن افراد در جزیره خارگ دارای شرایطی خاص و ویژه است که برای اولین بار در کشور، کادر درمان از طریق زمین، دریا و هوا در حال خدمت رسانی در زمینه مقابله با این بیماری هستند.

وی افزود: در جزیره خارگ تاکنون ۱۳ هزار و ۱۵۰ دوز واکسن تزریق شده که افرادی که هشت هزار و ۲۴۰ نفر دوز اول را دریافت کرده و چهار هزار و ۹۱۰ نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز جامع سلامت خارگ تصریح کرد: واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماری را کاهش می‌دهد، اما به منزله پایان اقدامات بهداشت عمومی نیست.

وی تصریح کرد: راجع به ایمنی افراد پس از تزریق واکسن اطلاعات بیشتری نیاز است. حتی پس از واکسیناسیون، همچنان باید برخی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت یک محدوده واکسینه نشده باشند، همچنان تمامی افراد جامعه حتی کسانی که واکسن زدند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هراس این روزهای جزیره خارگ بازگشت کرونا است؛ پس همه با هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر: 28718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =