بستری ۲۸۱ مبتلای جدید به کرونا در فارس

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و د حال حاضر نیز ۲۷۸ نفر در بخش های «ای سی یو» استان حضور دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه ۱۲ هم استانی در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۴۱ نفر اعلام کرد.

این مقام مسؤول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۱۵۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۴ هزار و ۹۴۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۹۷۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۱۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۴ هزار و ۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با بستری ۲۸۱ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان را دو هزار و ۵۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۸۲ هزار و ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با اعلام اینکه تا کنون، یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۱۵ دوز نوبت اول و ۷۹۹ هزار و ۱۷۹ دوز نوبت دوم در مراکز واکسیناسیون، واکسن به مردم تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۹۴ دوز رسیده است، بنابراین تا به امروز ۶۴ درصد جمعیت هدف فارس نوبت اول و ۲۶ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

این مقام مسؤول در دانشگاه از آغاز نام نویسی دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) در سامانه salamat.gov.ir خبر داد و گفت: دانش آموزان متولد یک مهر سال ۱۳۸۲ تا یک مهر سال ۱۳۸۳ پس از نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت، منتظر پیامک نوبت دهی برای دریافت واکسن علیه کروناویروس باشند.

دکتر همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۹۶۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا ویروس در مراکز ۱۶ ساعته خدمات درمانی دریافت کردند، توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی را جدی بگیرند.

کد خبر: 28693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =