ثبت نام ۳۰ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی در استان قم

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ثبت نام ۳۰ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی قم گفت:۱۴۰۰ واحد آموزشی برای دانش آموزان قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا شیخ الاسلام در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری پذیرای حدود ۲۸۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های تحصیلی مختلف از سوم مهرماه خواهیم بود، گفت: فضای آموزشی در نظر گرفته شده برای این دانش آموزان، ۱۴۰۰ واحد آموزشی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه پنجشنبه هفته جاری زنگ شکوفه‌ها برای پایه اول ابتدایی در سطح مدارس استان قم به صدا در خواهد آمد، افزود: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی در استان ثبت نام کردند و این عدد، بالاتر از پیش بینی ما که ۲۸ هزار نفر بود، به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان نباید روند ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول کنند، ادامه داد: نزدیک به ۹۳ درصد دانش آموزان استان ثبت نام قطعی شدند و فقط برخی دانش‌آموزان پایه نهم به دهم هنوز ثبت نام نکرده‌اند که امیدواریم آنها نیز زودتر ثبت نام خود را تکمیل کنند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مدارس استان آمادگی پذیرش حضوری دانش‌آموزان را دارند اما با توجه به آموزش غیرحضوری در ایام شیوع کرونا روند یادگیری به شیوه غیر حضوری است، گفت: امیدواریم با روند مناسب واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان بتوانیم به تدریج شاهد حضور آنها در محیط‌های آموزشی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ میلیون خانواده و دانش آموز در سطح کشور درگیر مدرسه هستند، افزود: استان قم در بین استان‌ها در فضای مجازی و اختصاصاً برنامه شاد، دارای رتبه اول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال ۹۲ رتبه قبولی‌های کنکوری استان قم در کشور در رتبه ۱۱ بود؛ اما از سال ۹۳ تا سال جاری هرسال رتبه چهارم یا پنجم را کسب کرده‌ایم، ادامه داد: استان قم در ۴ سال متوالی در رشته زبان انگلیسی در کنکور سراسری رتبه اول کشور را دارا است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه استفاده از اینترنت برای شبکه شاد دانش آموزان کاملاً رایگان است، گفت: قرار شده است اینترنت برای معلمان سراسر کشور نیز به صورت رایگان شود.

وی با اشاره به اینکه درباره بازگشایی مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش منتظر نظر و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، افزود: دروس تئوری در این مدارس به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد؛ ولی دروس عملی باید به صورت حضوری باشد و مدارس‌های سطح استان امکان حضور هنرجویان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

کد خبر: 28689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =