استقبال خوب کرمانی‌ها از واکسن کرونا

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان استقبال کرمانی‌ها از واکسن را بسیار خوب دانست و گفت: کف درصد واکسیناسیون قابل قبول در دنیا ۷۰ درصد است که رده بالای ۶۰ سال در کرمان به این عدد رسیده است.

 به گزارش آتیه آنلاین به از مهر، نقل نوذر نخعی اظهار کرد: وضعیت اختصاص واکسن به مراکز واکسیناسیون استان کرمان رو به بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه طی یک مدت در استان کرمان با کمبود واکسن مواجه بودیم، افزود: در حال حاضر مشکل کمبود واکسن در سراسر استان نداریم.

نخعی بیان کرد: امروز بخش نامه‌ای از وزارت کشور ابلاغ شد که بر اساس آن باید با توجه به افزایش حجم ورودی واکسن، تعداد مراکز واکسیناسیون افزایش یابد تا ازدحام شکل نگیرد.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان استقبال مردم کرمان به ویژه در رده سنی بالای ۶۰ سال از واکسن را بسیار خوب دانست و گفت: کف درصد واکسیناسیون قابل قبول در دنیا ۷۰ درصد است که در استان کرمان در رده بالای ۶۰ سال به این عدد رسیده‌ایم.

وی گفت: گروه‌های هدف همچنان در حال مراجعه به مراکز واکسیناسیون هستند و خوشبختانه در کنار آن، عرضه واکسن به حد مطلوبی رسیده است، استقبال مردم هم به نسبت خوب است.

نخعی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون واکسیناسیون به سنین پایین‌تر رسیده است امیدواریم این رده‌های سنی هم مانند افراد بالای ۶۰ سال استقبال خوبی داشته باشند و آمار افراد واکسینه شده به سرعت افزایش یابد.

وی در خصوص برداشتن محدودیت سنی هم گفت: بر اساس بخش نامه کتبی افراد بالای ۲۲ سال در کرمان در این مرحله مجاز به دریافت واکسن هستند اما تاکید وزارت بهداشت به صورت خبری و گزارشی بر عدم ایجاد محدودیت دریافت واکسن برای بالای ۱۸ سال است.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی مراجعه کننده به مراکز چنانچه کارت ملی داشته باشند که نشان دهد بالای ۱۸ سال سن دارند منعی برای دریافت واکسن نخواهند داشت. از مراکز واکسیناسیون خواسته‌ایم که اگر فردی بدون ثبت نام (در ساعات خلوت) مراجعه کرد برای افزایش سرعت واکسیناسیون، واکسن را به آنها تزریق کنند.

کد خبر: 28686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =