فعالیت مجازی مدارس در شهرها از مهر ماه

 سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت مجازی مدارس در شهرهای این استان از مهر ماه، روند آموزش در روستاها را نیز تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، عیسی سهرابی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده برای آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و گفت: امسال به دور از هیاهو مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهند شد و در این مورد به دغدغه‌های خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان توجه ویژه شده است.

وی به نحوه آغاز سال تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: قطعاً مدارس استان کار خود را از سوم مهرماه شروع خواهند کرد و مدارس شهری در مهرماه به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: در روستاهایی که مدارس حداکثر ۱۵ نفر دانش آموز دارند با صلاحدید مدیر مدرسه، شورای مدرسه و شرایط و فضای آموزشی می‌توانند به صورت حضوری و البته با رعایت دستور العمل ها کار خود را شروع کنند و بقیه مدارس که دانش آموزان بیشتر از ۱۵ نفر دارند ترجیحاً به صورت مجازی سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

سهرابی به آموزش در بستر شبکه شاد هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۸۲ درصد دانش آموزان در این بستر از آموزش‌ها بهره مند شده اند که این بستر هم در آینده نزدیک با قابلیت‌ها و سرعت بیشتری در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی به دسترسی دانش آموزان به اینترنت در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از دو هزار مدرسه به اینترنت وصل شده است و امسال هم برنامه داریم ۴۱۹ مدرسه در استان که زیرساخت‌های ارتباطی ندارند با تلاش سایر دستگاه‌ها به اینترنت وصل کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان همچنین از ساماندهی نیروی انسانی، واکسیناسیون ۸۳ درصدی فرهنگیان، آغاز واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لباس فرم دانش آموزان، توزیع کتب درسی در مدارس، استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس، تجهیز مدارس، اختصاص کمک سرانه بهداشتی به مدارس لرستان و برخورد با مدیرانی که هزینه ثبت نام از دانش آموزان گرفته اند نیز از برنامه‌های ما در استان است.

کد خبر: 28653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =