حضور اجباری در برخی از مدارس اصفهان

با وجود تاکید مسئولان آموزشی و بهداشتی کشور مبنی بر آغاز سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برخی مدارس پا را از این اظهارات فراتر گذاشته‌ و دانش آموزان را مجبور به حضور اجباری کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، هفته آینده سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در روز سوم مهرماه آغاز می‌شود، سال تحصیلی که همچون مهر سال گذشته به صورت غیر حضوری و با حضور بر خط دانش آموزان در همه مقاطع آغاز می‌شود، آغازی که اگر چه شور و نشاط حضور در مدرسه را ندارد اما به دلیل عدم انجام واکسیناسیون دانش آموزان منطقی به نظر می‌رسد.

با وجود تاکید وزارت آموزش و پرورش و ادارات آن در استان‌ها مبنی بر مجازی بودن کلاس‌ها و جشن آغاز سال تحصیلی، در مقاطع مختلف تحصیلی زمزمه‌هایی مبنی بر حضوری بودن جشن آغاز سال در برخی مدارس استان اصفهان شنیده می‌شود و در این ارتباط مستنداتی نیز برای خبرگزاری مهر ارسال شده است.

امتحانات حضوری در ابتدای سال

در یکی از این مدارس که در شهرستان نجف آباد واقع شده است، حتی پا را فراتر از جشن آغاز تحصیلی گذاشته و امتحاناتی از پایه تحصیلی گذشته نیز به صورت «حضوری» در دروس عربی، زبان انگلیسی و ریاضی برگزار می‌شود.

حضور اجباری در برخی از مدارس اصفهان/آموزش و پرورش بی اطلاع است

اولیای یکی از دانش آموزان این مدارس به خبرنگار مهر می‌گوید: برای ما عجیب نیست که جشن آغاز سال حضوری است، از قبل اطلاع داده شده بود که برخی کلاس‌ها نیز حضوری است و توجهی به اعتراض و نگرانی خانواده‌ها نیز نمی‌شود.

او ادامه می‌دهد: من نگرانی زیادی برای فرستادن فرزندم به مدرسه دارم اما از همین ابتدای سال مدرسه تهدید به کاهش نمره انضباط می‌کند و من نیز راهی جز فرستادن فرزندم که هنوز نیز واکسن نزده ندارم.

این شخص اضافه می‌کند: اصلاً عجیب نیست که جشن آغاز سال حضوری است، دیگر مدارس نیز در نجف آباد به صورت حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و من از دوستانم که جویا شدم آنها نیز فرزندان خود را در اول سال تحصیلی به مدرسه خواهند فرستاد، نمی‌دانم چرا امر مستقیم ستاد ملی کرونا اینجا اعمال نمی‌شود.

حضور اجباری در برخی از مدارس اصفهان/آموزش و پرورش بی اطلاع است

معلمان هم نگرانند

یکی از معملان شاغل در این شهرستان نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: شورای مدرسه به ما اعلام کرد باید برای بچه‌های کلاست جلسه حضوری بگذاری تا تو را بشناسند و برخی کلاس‌های آنها نیز باید به صورت حضوری باشد.

این معلم ادامه می‌دهد: با وجود مشکلات آموزش مجازی بعید می‌دانم کسی از قشر معملان راضی باشد برای آموزش سلامت بچه‌ها، خودش و حتی خانواده‌اش به خطر بیفتد و بهتر است بعد از انجام واکسیناسیون مدارس حضوری شود.

پروتکل صفر شش ابلاغی به مدارس نیز نشان می‌دهد تمام آموزش‌ها و جشن‌ها برای تعداد بیشتر از ۵۰ نفر باید به صورت مجازی برگزار شود که بر اساس آن مدارس حق برگزاری چنین جشن‌هایی را ندارند.

آموزش و پرورش بی‌اطلاع است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اجبار دانش آموزان برخی از مدارس برای حضور در مدرسه و برگزاری آزمون ورودی به خبرنگار مهر می‌گوید: در شیوه نامه‌ای که برای مدارس ارسال شده نوشته شده مدارس کمتر از ۵۰ نفرکلاس‌ها و جشن‌ها به صورت حضوری است زیرا در این تعداد با رعایت فاصله‌ها احتمال ابتلاء کاهش پیدا می‌کند.

امیرپور ادامه می‌دهد: اگر مدرسه‌ای که جمعیت بالای ۵۰ نفر است و بخواهد برنامه یا کلاسی را به صورت حضوری برگزار کند نهایتاً از هر کلاس چهار یا پنج نفر می‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند نه اینکه همه دانش آموزان به مدرسه فراخوانده شوند و این امر امکان پذیر نیست و گزارشی نیز به دست ما نرسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: مدارس فنی حرفه‌ای به دلیل اینکه اکثر واحدهای درسی به صورت کارگاه است و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی معنی ندارد و این مدارس و هنرستان‌ها فضای خیلی بزرگی برای دانش آموزان دارند و تا تعداد ۱۵ نفر برای آموزش حضوری مشکلی ندارد اما حتی این مدارس نیز هنوز کار خود را به صورت حضوری آغاز نکرده‌اند.

کد خبر: 28633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =