۲۰۰ اختراع مورد حمایت بنیاد نخبگان اصفهان قرار گرفت

 کارشناس تحلیل، ارزیابی و نظارت بنیاد نخبگان اصفهان گفت: حدود ۲۰۰ اختراع که توسط نخبگان استان ثبت شده است مورد حمایت‌های مختلف این بنیاد قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سمانه قاسمی روز شنبه افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان، حمایت از اختراعات ثبت شده نخبگان است که این کار را از طریق ارائه دوره‌های مشاوره، جوایز و تسهیلات مالی انجام می‌دهد.

وی هدف از ارائه این حمایت‌ها را تجاری سازی اختراعات ثبت شده و تاسیس شرکت دانش بنیان برای ورود به بازار عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰۰ اختراع که از طرف نخبگان استان اصفهان ثبت و معرفی شده است پس از بررسی‌ها و داورهای صورت گرفته مورد حمایت قرار داشت.

قاسمی با بیان اینکه برخی از اختراعات ثبت شده توسط چند نفر انجام شده است، اضافه کرد: پس از امتیازدهی و تایید اختراع مورد نظر در مرحله نخست حمایت‌های مشاوره ای درباره کسب و کار و جذب سرمایه گذار از آن صورت می‌گیرد و حمایت‌های مالی در سطح ۲ پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموختگان دانشگاهی به‌ویژه افراد نخبه و مستعد نیازمند کسب مهارت‌هایی برای ورود به بازار کار به‌منظور تجاری سازی ایده‌های فناورانه و اختراعات خود هستند، گفت: این افراد بیشتر دارای مهارت‌های تخصصی و فنی درباره انجام پژوهش و نوشتن کتاب و مقاله هستند اما با نحوه ورود به بازار کار چندان آشنایی ندارند.

این کارشناس با بیان اینکه این قبیل مهارت‌ها در دانشگاه‌ها کمتر آموزش داده می شود و بیشتر آموزش‌ها جنبه تئوری دارد، تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاهی به کسب مهارت‌های " نرم " نیز نیاز دارند که به آنها برای پیاده سازی مهارت‌های تخصصی کمک می‌کند.

وی برخی از این مهارت‌های نرم را توسعه عملکرد فرد، طراحی مسیر زندگی، حل مساله، کار تیمی و جذب سرمایه گذار دانست و افزود: نخبگان و دانش آموختگان در ورود به بازار کار موفق هستند که مهارت‌های نرم و تخصصی را در کنار هم بکار گیرند و آنها را پرورش دهند.

قاسمی به طرح شهید تهرانی مقدم که توسط بنیاد نخبگان اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: در این طرح نخبگان زیر پوشش بنیاد برای اشتغال به شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای فناورانه معرفی می‌شوند و در یک کار مطالعاتی به آسیب شناسی آن پرداخته و مشخص شد که نخبگان و افراد مستعد معرفی شده برای اشتغال و جذب برخی از مهارت‌های مد نظر شرکت‌ها را نداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته در طرح مذکور در آیین نامه‌های جدید بنیاد نخبگان مقرر شد که قبل از معرفی نخبگان به نهادهای فناورانه، نیاز آموزشی آنها درباره کسب مهارت های نرم برطرف شود.

این کارشناس به برگزاری طرح‌هایی با عنوان "  از مهارت تا اشتغال " در این جهت اشاره کرد و گفت: در این طرح ابتدا به دانش آموختگان و نخبگان آموزش داده می شود که خود را بهتر بشناسند و مسیر خود را شناسایی کنند و بر اساس نیاز آنها مسیر توسعه، تخصص و ورود به مراکز فناوری تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود، افزود: علاقه مندان به حضور در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بنیاد نخبگان اصفهان مراجعه کنند.

تا کنون حدود سه هزار نخبه در استان اصفهان زیر پوشش حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفتند.

کد خبر: 28517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =