۶۱ درصد محمودآبادی‌ها واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت که حدود ۶۱ درصد از از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان دست‌کم یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر عباس توان افزود : تاکنون ۶۹ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا به شهروندان بالای ۱۸ سال شهرستان محمودآباد تزریق شد که از این آمار ۴۵ هزار و ۶۰۰ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۳ هزار و ۹۰۰ دز مربوط به نوبت دوم است.

وی آمار جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان محمودآباد را ۷۵ هزار نفر اعلام کرد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان محمودآباد همچنین از افزایش مراکز واکسیناسیون در سطح شهرستان خبر داد و گفت : علاوه بر ۱۰ مرکز روستایی تعداد مراکز تجمیعی واکسن در سطح شهر نیز درپی نارضایتی مردم و افزایش صف های مراجعه برای واکسیناسیون به سه مرکز افزایش یافت.

وی افزود : در حال حاضر در حسینه اعظم سوراخ مازو، مسجد امام رضا(ع) در خیابان معلم و مسجد کوثر سپاه واکسیناسیون تجمعی انجام می شود.

توان ابراز امیدواری کرد که با واردات واکسن و افزایش مراکز واکسیناسیون روند تزریق واکسن در سطح شهرستان سرعت بیشتری یابد  و در اسرع وقت با واکسینه شدن تمامی افراد بالای ۱۸ سال روند شیوع بیماری کاهشی شود.

بستری ۴۸ بیمار محمودآبادی

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد همچنین در خصوص آخرین وضعیت کرونایی شهرستان هم توضیح داد : در حال حاضر روند شیوع کرونا در شهرستان نزولی شده و طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک شهرستان محمودآباد به رنگ زرد کرونایی در آمده است.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها را ۴۸ نفر عنوان کرد و افزود : هم اکنون هشت بیمار کرونایی شهرستان در بیمارستان شهدا محمودآباد و ۴۰ بیمار نیز در بیمارستان های شهرهای اطراف بستری هستند.

توان با بیان اینکه تغییر رنگ‌بندی کرونایی نباید سبب افزایش عادی انگاری‌ها شود، گفت: متاسفانه  با اولین تغییر رنگ‌بندی کرونایی شاهد افزایش عادی انگاری‌ها هستیم که این تفکر می تواند دوباره وضعیت شهرستان را بحرانی و قرمز کند.

وی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شد و توضیح داد: تا زمانی که پروتکل ها به صورت دقیق و کامل اجرا نشود واکسیناسیون  به تنهایی نمی تواند شرایط را بهبود بخشد.

شهرستان محمودآباد در تاریخ پنجم شهریور ماه بعد از یک بازه زمانی ۲ ماهه از وضعیت قرمز کرونایی خارج و به رنگ نارنجی کرونایی در آمد. روز گذشته نیز بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که توسط وزارت بهداشت منتشر شد وارد رنگ زرد کرونایی به معنای خطر متوسط شیوع کرونا شد.

 
 
 

کد خبر: 28507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =