۲۸ کارمند مبتلا به کرونا در خراسان شمالی جان باختند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲۸ نفر از کارکنان دولت بر اثر ابتلا به این ویروس در استان جان باختند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی بیگ زاده روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی، اظهار داشت: از  این تعداد، فوت ۲۱ کارمند در چهار موج قبلی کرونا و فوت هفت نفر دیگر نیز در موج پنجم کرونا ثبت شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری، ۹ هزار و ۶۲۹ نفر از کارکنان دولت در استان به کرونا مبتلا شدند که از این میزان، ۹ هزار و ۶ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۹۵ نفر نیز تحت درمان و مراقبت هستند.

بیگ زاده با بیان اینکه خراسان شمالی در گذر از پیک پنج مطلوب عمل کرده است، خاطرنشان کرد: کار گروهی که با هم افزایی دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی در استان برای مقابله با این ویروس اجرایی شد شایسته بهترین تقدیرهاست به گونه ای که هم اکنون شاهد روند نزولی بستری های این بیماری در استان هستیم.

پیگیر کاهش سن واکسیناسیون در استان هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: اگرچه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان در روند واکسیناسیون خراسان شمالی به خوبی عمل کرده است ولی همچنان پیگیری کاهش سن واکسیناسیون در استان هستیم.

۲۸ کارمند مبتلا به کرونا در خراسان شمالی جان باختند

احمد برادران با تاکید بر رعایت شیوه های بهداشتی و نقش آن در کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان، افزود: تجربه نشان داده است که هر جا مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی با مسوولان مقابله با کرونا همکاری داشته اند، این امر منجر به کاهش ابتلا و بستری کرونا در استان شده است.

وی با اشاره به رفع دغدغه خانواده های دانش آموزان برای حضور در مدارس، اظهار داشت: همانگونه که اصحاب رسانه همیشه نقش ویژه ای در همراهی مردم با مسوولان در رعایت شیوه نامه بهداشتی داشتند از هم اکنون نیز باید نقش اقناعی خود را برای حضور دانش آموزان در مدارس بدون هیچ دغدغه ای فراهم کنند.

موج پنجم با سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان دلتا در خراسان شمالی از نیمه دوم مردادماه در خراسان شمالی اوج گرفت و با شتابی بی سابقه روزهای سیاه و مرگبار کرونایی در استان بجا گذاشت و به گفته مسوولان در حال حاضر این خطه از قله موج پنجم عبور کرده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت نارنجی (پرخطر) و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفت.

کد خبر: 28506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =