۴۸ درصد جمعیت شهرستان ملایر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

 معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند که تاکنون ۴۸ درصد دُز اول واکسن را دریافت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا؛ «قدرت الله ولدی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا شب گذشته ۱۴۷ هزار دُز واکسن به افراد واجد شرایط تزریق شده که از این میزان ۹۵ هزار نفر دُز اول و ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقت ستاد مقابله با کرونا استان همدان، محدودیت سنی واکسیناسیون برداشته شد و افراد ۱۸ سال به بالا در شهرستان ملایر می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه محدودیتی در تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در سطح شهر و روستای ملایر وجود ندارد، افزود: ملایر ظرفیت بالایی در واکسیناسیون دارد و هیچ محدودیتی از نظر مکان، تجهیزات و نیروی انسانی برای تزریق واکسن در مراکز فعلی و یا ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون در سطح شهرستان نداریم.

ولدی نگاه مثبت دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت و درمان در برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون در استان همدان طی سفر اخیر وی به این استان و همچنین اقدام جهادی رئیس جمهوری در واردات واکسن و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در سطح کشور و همچنین حمایت از تولید واکسن داخلی را ستودنی خواند.

فرماندار ویژه ملایر خواستار همراهی بیشتر مردم برای تکمیل چرخه واکسیناسیون در سطح شهرستان شد و اظهار داشت: بدون هیچگونه محدودیت سنی، افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند در ۱۱ مرکز فعال واکسیناسیون این شهرستان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

ولدی با بیان اینکه ملایر از نظر تعداد مراکز فعال واکسیناسیون و درصد تزریق واکسن در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون مشکلی در تزریق واکسیناسیون و تامین واکسن در سطح شهرستان وجود ندارد، در عین حال که استقبال گروه‌های ۴۰ سال به بالا برای تزریق واکسن باید شتاب گیرد.

وی تاکید کرد: هر چه به سمت تکمیل واکسیناسیون پیش می‌رویم، بر اساس پروتکل‌های کشوری خدمات منوط به دارا بودن کارت واکسن ارایه می‌شود و چنانچه افرادی واکسن نزده باشند، با محدودیت خدمات مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 
 
 

کد خبر: 28472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =