گرمای تابستان در همدان فروکش کرد

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که با تغییرات آب وهوایی و کاهش مدت زمان تابش آفتاب، بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان در ۲ روز گذشته، سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسن باقری شکیب» افزود:  پیش بینی می شود روند کاهش دمای کمینه و بیشینه استان همدان طی چند روز آینده ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، غبار رقیق آسمان استان همدان را فرا می گیرد که این شرایط پدیده جوی غالب استان تا پایان هفته جاری است.

باقری شکیب عنوان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در روزهای آینده به خصوص بعداز ظهرها در نقاط مختلف استان همدان افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۰ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کد خبر: 28468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =