۷۳ توزیع‌کننده موادمخدر در تویسرکان امسال دستگیر شدند

تلاش‌های ناجا در تویسرکان منجر به کشف بیش از ده‌ها کیلوگرم انواع موادمخدر، دستگیری ۷۳ نفر توزیع‌کننده و جمع‌آوری ۸۵ نفر معتاد متجاهر از معابر در سال‌جاری شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «نگرانی مردم از توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر در تویسرکان» آورده است:

با احترام در پی درج مطلبی با عنوان "نگرانی مردم از توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر در تویسرکان" در تاریخ ۱۳ شهریورماه جاری در خبرگزاری مهر استان همدان، توضیحات پلیس استان به شرح ذیل منتشر می‌شود:

با نگاهی به تلاش‌های پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای زیادی در این رابطه به اطلاع مخاطبان فهیم آن رسانه محترم می‌رساند که بی شک امنیت یک تولید اجتماعی و بین بخشی است و همه آحاد جامعه در تولید حفظ و نگهداری آن سهیم هستند در حالی که برابر دیدگاه‌ها و باورهای غلط شکل گرفته در این خصوص تنها پلیس را مسئول می‌دانند و دیگر افراد و نهادهای مسئول را در این زمینه از یاد می‌برند.

با اندکی تأمل در خصوص اقدامات پلیس شهرستان تویسرکان در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد و توزیع کنندگان خرد و همچنین معتادین متجاهر در می‌یابیم که تلاش‌های بسیار زیادی در این خصوص انجام که منجر به کشف بیش از ده‌ها کیلو انواع مواد مخدر، دستگیری ۷۳ نفر توزیع کننده و جمع آوری ۸۵ نفر معتاد متجاهر از سطح معابر از ابتدای سال جاری شده است.

همچنین طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان به صورت متناوب و دوره‌ای در حال اجرا است که در این طرح‌ها از تمامی ظرفیت‌های پلیس استفاده می‌شود و لازم است که شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه‌های ارتباطی پلیس از جمله تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند و یاریگر پلیس شهرستان در این راستا باشند.

از سویی خانواده‌ها هم به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان جامعه باید نظارت دقیق بر رفتار فرزندان داشته باشند و ضمن بازگو نمودن آسیب‌ها و معضلات اجتماعی پدیده شوم مواد مخدر، آنان را در برابر این آسیب‌ها ایمن کند.

لازم به یادآوری است، با توجه به شرایط موجود جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن فعالیت‌های اجتماعی و عدم وجود مراکز نگهداری معتادان (ماده ۱۵، ۱۶) در سطح شهرستان، این موضوع سبب شده که در صورت مراجعه به مراکز ترک اعتیاد خصوصی و بازگشت از این مراکز به علت عدم حمایت‌های اجتماعی از سوی متولیان امر و خانواده‌ها، در بسیاری از موارد فرد معتاد بهبود نیافته و این چرخه تداوم یابد.

بنابراین می‌طلبد که در این حوزه یک عزم جهادی و همگانی در سطح شهرستان صورت بگیرد و مسئولان و متولیان امر تلاش‌های خود را در این زمینه معطوف کنند تا با یاری خداوند و تعامل تمامی اقشار بتوانیم همگام با اقدامات مقابله‌ای پلیس در حوزه‌های پیشگیری و درمان و مراقبت‌های پس از درمان نیز قدم‌های مثبتی برداریم تا ان‌شاءالله شهری عاری از اعتیاد و مواد مخدر داشته باشیم.

در خاتمه اعلام می‌داریم که پلیس استان از نقد منصفانه استقبال می‌کند و در این راستا از طریق سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات، شکایت و پیشنهادات شهروندان عزیز از عملکرد خود است.

کد خبر: 28462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =