افزایش ۱۱۷ درصدی سازش در پرونده های قضایی شهرستان تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: با توجه به آمار مصالحه در پرونده‌های کیفری در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حسین رجبی با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان صورت گرفته است گفت: جهت دستیابی به اهداف این طرح کارگروه صلح و سازش در مراجع انتظامی تشکیل که منتهی به ایجاد صلح در ۳۱۱ فقره پرونده و تشکیل کارگروه صلح و سازش در شعب دادسرا نیز منتهی به سازش در ۱۶۳ فقره پرونده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: با توجه به آمار فوق مصالحه در پرونده‌های کیفری در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

این مقام قضائی اظهار داشت: همچنین در مدت ذکر شده ۱۵۲۷ فقره پرونده کیفری نیز منتهی به سازش شده که به نسبت سال گذشته شاهد افزایش ۲۸ درصدی رضایت بوده‌ایم.

دادستان تاکستان در خصوص پرونده‌های قتل هم گفت: با تشکیل کارگروه صلح و سازش ویژه قتل نیز از ابتدای سال تاکنون نیز اولیا دم ۲ فقره پرونده اعلام رضایت نموده‌اند.

رجبی با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات کارگروه صلح و سازش در تاکستان بیان نمود: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش ۲۹ درصدی ورودی زندان و ۳۶ درصدی ارتکاب جرایم خشن در این شهرستان بوده‌ایم.

کد خبر: 28449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =