آزادی ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری

 مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، مجید صیادی با بیان اینکه ۱۴۲ زندانی غیر عمد در زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری محبوس هستند، اظهار کرد: ۹۶ نفر از این زندانیان محکوم مالی و ۴۶ نفر محکوم مهریه هستند.

وی با اشاره به اینکه برای آزادی زندانیان غیر عمد بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان نیاز است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شکات بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی خود را گذشت کردند، ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با اقساط بلندمدت به این زندانیان پرداخت‌شده است.

اختصاص نذورات اربعین به آزادی زندانیان

وی به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در برگزاری مراسم‌ها و طبخ و توزیع نذورات از خیران درخواست می‌شود نذورات خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تخصیص دهند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های ختم اشاره کرد و ادامه داد: بازماندگان می‌توانند بخشی از هزینه این مراسم‌ها را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند و زندگی دوباره به این افراد ببخشند.

صیادی از اجرای طرح آزادسازی زندانیان زن در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری دبیرخانه خدمت رضوی استان با عنوان «نذر امام رضا (ع)، نذر آزادی مادران و بانوان معسر» اجرا می‌شود.

کد خبر: 28402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =