۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل از نفس افتادند

 بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در هفته گذشته ۷۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده و ۴۴۹ بیمار در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش نسبی تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز پیک پنجم کرونا در اردبیل فروکش نکرده است در باره کاهش یا افزایش قطعی بیماران و ثبات وضعیت فعلی کرونا پیش بینی دقیقی نمی‌توان داشت و باید منتظر نتایج و میزان شیوع بیماری کرونا در هفته بعدی باشیم.

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته روند ثابتی نداشته و شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه از ۸۰ بیمار به ۴۰ بیمار بوده ایم ولی در مجموع ۴۴۹ بیمار جدید در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۹ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جان باختگان کرونایی در هفته گذشته به ۷۴ نفر رسیده و هم اکنون ۹۰ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۶۳ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده و مجموع بهبود یافتگان کرونایی به ۵۸۳ نفر رسید.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

تزریق واکسن بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش میزان شیوع بیماری کرونا مؤثر نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند با تزریق واکسن به این بیماری مبتلا نمی‌شوند افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.

حبیب زاده به روند واکسیناسیون کرونا پرداخت و گفت: تاکنون در استان اردبیل بیش از ۶۳۴ هزار دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار بیش از ۴۳۵ هزار دُز مربوط به نوبت اول و بیش از ۱۹۹ هزار دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر تجمع تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا بالا است لذا از شهروندان در خواست می‌شود از برگزاری هر گونه دورهمی و تجمع خانوادگی خودداری کرده و جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

کد خبر: 28394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =