تداوم وضعیت بحرانی کرونا در آذربایجان غربی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به بالا بودن آمار بستری های روزانه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان گفت: متاسفانه وضعیت بحرانی کرونا تداوم دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، جواد آقازاده با بیان اینکه بستری‌های روزانه ناشی از ابتلاء به کرونا در استان همچنان بالای ۴۰۰ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۳۰ نفر رسید که نشان دهنده تداوم وخامت اوضاع است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۱۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و نزدیک به ۳۰ درصد این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: این آمار همچنان بالاست و باید در کنار واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود تا بیماری کووید ۱۹ گسترش نیابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۳ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۸ نفر در مراکز مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۷۴ نفر نیز وضعیت بسیار بدتری دارند و فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

آقازاده با اشاره به فوت ۲۸ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۱۲ نفر در ارومیه و هشت نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلاء به کرونا گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به پنج هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در خصوص ترزیق واکسن کرونا در استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تزریق ۶۸ هزار و۲۰ دز واکسن کرونا به گروههای سنی و صنفی اعلام شده، مجموع واکسن‌های تزریقی در استان به یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۸۱ رسید.

تاکنون ابتلای حدود ۲۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا ثبت و ۲.۳ درصد از این تعداد، متأسفانه جان خود را از دست داده اند.

کد خبر: 28390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =