نگاهی به نمایشگاه‌های هنری در آخرین هفته تابستان

روز گذشته نمایشگاه‌های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی افتتاح شدند تا در آخرین هفته تابستان میزبان دوستداران هنر باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، اگرچه از همان ابتدای افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور منع رسمی برای فعالیت گالری‌ها وجود نداشت، اما برگزاری نمایشگاه‌های هنری منوط به نداشتن مراسم‌ افتتاحیه و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بود. در این میان بسیاری از گالری‌ها به تصمیم شخصی و در راستای جلوگیری از شدت افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، یا فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند یا اینکه تعطیل شدند. آن دسته از گالری‌هایی هم که برگزاری نمایشگاه‌های حضوری را انتخاب کرده بودند، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، طبیعتا با استقبال قابل قبول و شایسته‌ای مواجه نشدند. آمارها نیز نشان از افت ۷۰ درصدی تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده تجسمی در سال ۱۳۹۹ به نسبت تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده در سال ۱۳۹۸و پیش از شیوع کرونا دارد. درواقع تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده تجسمی سال ۱۳۹۸ در تهران، ۱۱۵۲ مورد بوده است که سال بعد، به ۳۳۸ مورد کاهش یافته است، یعنی کرونا دست کم امکان برگزاری ۸۱۴ نمایشگاه حضوری در سطح شهر تهران را در سال ۱۳۹۹ در قیاس با سال ۱۳۹۸ از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی سلب کرده است.

این روند در سال ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا کرد اما از آنجایی که مشخص  نیست چه زمانی این ویروس از جامعه رخت برمی‌بندد، روز گذشته چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد تا هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی آثار هنری خود را در معرض دید قرار دهند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی گالری‌ها که در صورت تعیین وقت قبلی امکان بازدید از آن‌ها فراهم خواهد بود.

حواشی لیلی در گالری اُ

نمایشگاه عکس «حواشی لیلی» با آثاری از متین عابدی روز گذشته افتتاح شد و تا دوازدهم مهر ماه برپاست. این نمایشگاه در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین، پلاک۱۸، طبقه اول در حال برگزاری است.

هنرجویان طبقه چهارم در گالری آ

نمایشگاه گروهی هنرمندان هنرهای تجسمی با عنوان هنرجویان طبقه چهارم نیز تا چهارشنبه (۷ مهر) در گالری آبه نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برپاست.

طیب در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی سپهر حاجی‌آبادی از جمعه گذشته تا جمعه (۹ مهر) در گالری زیرزمین دستان برگزار می شود. این نمایشگاه به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها تعطیل است.

عکس پنج در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی عکس که از سوی علیرضا شادی‌زاده و فرهود نصیری گردآوری شده، روز جمعه در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ افتتاح شد. این نمایشگاه تا تاریخ هفتم مهر ماه ادامه دارد و  در روزهای دوشنبه‌ فعالیتی به منظور بازدید ندارد. هنرمندانی که آثار آنان در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته شده است عبارتند از: مریم زندی، علیرضا شادی‌زاده، مهدی شادی‌زاده، کیارنگ علایی و شهرام کریمی.

حالا در گالری ایوان

نمایشگاه گروهی حالا... از ۱۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری ایوان برپاست. در توضیح این نمایشگاه آمده است: حالا که حال و هوای روزگار و ما از تنظیمات همیشگی خارج شده است، تماشای برخی آثار برگزیده از صحنه هنر حال حاضر ایران، فارغ از محدود شدن در نسل و مکتب و فرم، در کنار هم می‌تواند قابل تأمل باشد؛ خواه خاستگاه هنر هنرمندانمان بیان مفهومی ارزشمند با زبانی متفاوت باشد و خواه خاستگاه آثارشان صرفا انتقال لذت... ت.

هنرمندان منتخب در گالری ویستا

نمایشگاه منتخبین چهارمین دوره جایزه ویستا نیز از ۱۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری ویستا برپاست. این گالری به آدرس تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱روزهای شنبه تعطیل است و ساعات کار ۱۶ الی ۲۰ خواهد بود.

جامه دران در گالری عصر

همچنین نمایشگاه انفرادی احمد وکیلی که در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک۱۸ در حال برگزاری است، تا دوشنبه ۱۹ مهر  ادامه دارد.

کد خبر: 28388

برچسب‌ها