برنامه ۵ ساله نوسازی و بازسازی ناوگان صیادی کشور تدوین شد

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از تدوین برنامه ۵ ساله نوسازی و بازسازی ناوگان صیادی کشور خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «مختار آخوندی» افزود: براساس این برنامه، شناورهایی که بیش از ۲۰ سال عمر دارند در اولویت نوسازی و بازسازی و دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهارداشت: اگر بتوانیم ظرف یک سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ فروند لنج را تجهیز و نوسازی کنیم عدد خوبی است.

آخوندی با بیان این که در حال حاضر بزرگترین ناوگان دریایی و بیشترین بنادر کشور مربوط به فعالیت های ماهیگیری است، تصریح کرد: ناوگان صیادی با داشتن حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی شامل سه هزارو ۴۰۰ فروند لنج، ۸ هزار فروند قایق و ۱۲۵ فروند کشتی با مالکیت بخش خصوصی و تعاونی، تحت برنامه ریزی، نظارت و مدیریت سازمان شیلات ایران قرار دارد.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران درباره عملکرد بخش صیادی کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار صیاد با استفاده از ناوگان ماهیگیری ۷۱۵ هزار تن انواع آبزیان را با روش های مختلف از جمله گوشگیر، گرگور، قلاب، لانگ لاین، مشتا، پرس ساین، تور قیفی و ترال میان آبی صید کردند.

وی با اشاره به این که عمده شناورهای صیادی در آب های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند فعالیت می کنند، گفت: نزدیک به ۸۰۰ فروند از شناورهای ماهیگیری در آب های فراساحلی و اقیانوس هند به صید می پردازند و تعداد کمی از آن ها نیز در آب های دریای خزر فعالیت می کنند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد: ظرف پنج سال و با حمایت های بانکی و اعتبارات تخصصی سازمان شیلات ایران، نوسازی و بازسازی ناوگان صیادی انجام شود و علاوه بر ایمنی دریانوردی، هزینه‌های صید کاهش و کیفیت آبزیان صید شده افزایش یابد.

کد خبر: 28294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =