صدای مشاور بهزیستی و دریافت بیش از ۵ هزار تماس کنکوری

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از بیش از پنج هزار تماس کنکوری با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، به ۵۳۶۱ مورد تماس با موضوعات کنکور، برنامه‌ریزی تحصیلی و انتخاب رشته پاسخ داده شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد وحیدنیا خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی تعداد ۱۰۵۹۵ نفر جلسه با موضوعات کنکور، برنامه‌ریزی تحصیلی و انتخاب رشته در مراکز و دفاتر حضوری  مشاوران داده شده است.

وی اضافه کرد: بحث استرس تحصیلی و استرس مقاطع کنکور یکی از مباحثی است که خیلی به آن پرداخته شده و البته راهکارهایی برای آن نیز ارائه شده است. صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ نیز امکانی را فراهم کرده تا دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از طریق تماس تلفنی، مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، علل استرس دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور را به دو دسته علل درونی و بیرونی تقسیم‌بندی کرد و افزود: از عوامل درونی می‌توان به فردی روانشناختی یا نقص‌های مهارتی و دانشی نام برد که باید بررسی شوند و به تناسب نوع آنها قطعا رویکرد متفاوتی را به آن داشت.

وحیدنیا اظهار داشت: همه پیشنهادهایی نیز که برای بهبود کارآیی و عملکرد در کنکور ارائه می‌شود که معمولا به مباحثی مانند مدیریت زمانی و روش‌های مطالعاتی پرداخته می‌شود می‌تواند با توجه به هرکدام از این عوامل، بررسی شود و موشکافی شود و راهکارهای مناسب‌تری به فرد ارائه شود.

وی تاکید کرد: پس با این روش ما می‌توانیم استرس ناکارآمد را به استرس مفیدتری تبدیل کنیم به استرس‌هایی که بتوانند رفتار را به سمت کارایی و عملکرد بهتر جهت بدهند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: علل بیرونی هم ممکن است خود خانواده بحرانی باشد یا بحران است به آن معنا که ظاهرا مشکلی وجود ندارد اما مساله را آنقدر بزرگ می‌کنند که نگاه فاجعه‌آمیز به اتفاقات دارند که فرد احساس درخودماندگی و شکست را تجربه می‌کند. ممکن است اعتماد به نفس فرد، توانمندی را تحت الشعاع قرار دهد که باید به این مسائل توجه شود.

وحیدنیا تاکید کرد: مشاوره تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان کنکور به‌صورت مشاوره تحصیلی تلفنی از طریق تلفن ۱۴۸۰ و همچنین به صورت حضوری از طریق مراکز مشاوره تحصیلی تربیتی تخصصی دارای مجوز بهزیستی فراهم است.

به گفته وی، حدود ۲۷۰ مرکز تخصصی تحصیلی تربیتی در کل کشور فعالیت دارند.

ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز چهارشنبه ۹ تیرماه به مدت سه روز با رقابت یک میلیون و ١٩۴ هزار و ٣٢ نفر در سراسر کشور و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی  برگزار شد. در کنکور سراسری ۱۴۰۰ از میان یک میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تنها ۵۲۳ هزار و ۶۷۱ نفر انتخاب رشته کردند و نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در هفته اول مهرماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.   

کد خبر: 28228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =