اصلاحات حقوقی و استخدامی جنگل‌بانان در دستور کار

وزیر جهادکشاورزی گفت: چالش‌های مربوط به حقوق و مزایا و رابطه استخدامی جنگل‌بانان با سازمان جنگل‌ها قابل قبول نیست. امیدواریم به کمک مجلس اصلاحاتی در این رابطه ایجاد کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سید جواد ساداتی‌نژاد در مراسم تقدیر از جنگلبانان اظهار کرد: چند صد سال طول می‌کشد که یک سانتیمتر خاک تشکیل شود. مدتها طول می‌کشد تا درختی تنومند شود اما تخریب‌ها ظرف مدت کوتاهی رخ می‌دهد.
وی افزود: در مقابل مردم و نسل آینده ایران مسئول هستیم و باید حافظ منابع طبیعی باشیم. امروز تخریب‌های زیادی در عرصه‌های طبیعی وجود دارد. در عین بی‌آبی همه ساله در نقاط خشک سیلاب داریم. حریق‌ها نشان می‌دهد تغییر اقلیم قصد دارد خسارت سنگین به عرصه‌های طبیعی بزند.  با توجه به عرصه ۱۳۵ میلیون هکتاری منابع طبیعی، تلاش‌ها برای حفاظت از این عرصه باید بیشتر شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان جنگل‌ها برخی کارهایی که در مناطق خشک کرده است، واقعا بی‌نظیر است. گاهی تصاویری از چین که در فضای مجازی منتشر می‌شود، دوست دارم به هموطنان بگویم که به زابل و ایلام سر بزنند و ببینند که چه اقدامات شگرفی انجام شده است.
ساداتی‌نژاد افزود: همه تلاشمان در وزارت جهادکشاورزی، حمایت از منابع‌طبیعی است. تلاش می‌کنیم سازمان جنگل‌ها با تجهیزات بهتر و هوشمندسازی، فعالیت کرده و جلوی تصرفات را بگیریم.
ساداتی‌نژاد با اشاره به چالش‌های بخش منابع‌طبیعی از نظر قانونی، اعلام کرد: سازمان جنگل‌ها ردیف درآمد اختصاصی ندارد.ما در ایران قانون آبخیزداری نداریم. برای تصویب لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس نیاز داریم. این بخش به سرعت نیاز به قانون دارد.
وی بر استفاده از دانش بومی برای حفاظت منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی در زمینه احیا و توسعه منابع طبیعی رخ دهد و باید از همه کسانی که جان خود را برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی در دست گرفتند، تشکر کرد.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: چالش‌های مربوط به حقوق و مزایا و رابطه استخدامی این عزیزان با سازمان جنگل‌ها قابل قبول نیست. امیدواریم به کمک مجلس اصلاحاتی در این رابطه ایجاد کنیم.

کد خبر: 28212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =