صدور بیمه مسئولیت برای آسیب‌دیدگان حریق امسال

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: در جریان اطفای حریق امسال، چهار تن از اعضای یک خانواده فوت شدند که برای آن‌ها بیمه مسئولیت صادر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مسعود منصور، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم تجلیل از جنگل‌بانان اظهار کرد: اگر در کشور به دنبال استقلال هستیم، امنیت ملی در گرو امنیت غذایی و زیستی است.
وی افزود: حفظ آب خاک و پوشش گیاهی تضمین کننده امنیت غذایی است.  در حال حاضر ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور در معرض فرسایش بادی است. ۱۶ میلیون تن در هکتار و در سال فرسایش آبی و ۲۰ تن در هکتار فرسایش بادی داریم.
منصور بیان کرد: ۵۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض سیلاب قرار دارند. سالانه بین ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر فرونشست زمین داریم.  اما می‌شود تهدیدات را کاهش داد، البته کاهش تهدیدات نیاز به توجه دارد.
رییس سازمان جنگل‌ها گفت: هر هکتار جنگل ۲.۵ تن اکسیژن برای ۱۰ نفر تولید می‌کند. ۲۵۰ میلیمتر نفوذ آب در خاک ایجاد کرده و فرسایش آبی را ۹ تن در هکتار کاهش می‌دهد.
وی افزود: میزان خسارت سیلاب با آبخیزداری تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد. سالانه دو هزار تن از مراتع محصول فرعی برداشت شده اما متاسفانه خام صادر می‌شود. می‌توان ارزش افزوده بالایی با فرآوری این محصولات برای کشور ایجاد کرد.
منصور اضافه کرد: اگر دنبال توسعه کشور هستیم، راهش توسعه پایدار است. همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند حداقل خسارت برای عرصه‌های طبیعی ایجاد شود و اگر خسارت زده شد، این خسارت جبران شود. در ماده ۱۳ قانون افزایش بهره‌وری هم این مسئله تصریح شده است اما میزان خساراتی که ما دریافت می‌کنیم کمتر از ارقامی است که در قانون پیش‌بینی شده است.
وی با تاکید بر مشارکت جوامع علمی و دانشگاهی در تصمیم‌سازی‌ها بیان کرد: برای اولین بار مرکز فن‌آوری منابع طبیعی توسط معاونت علمی راه‌اندازی شد. حفظ منابع طبیعی با کار متداول اداری امکان‌پذیر نیست و نیاز به کار جهادی دارد.همچنین مدیریت عرصه‌های طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: در سال گذشته ۳۷۰ تشکل توسط مردم ایجاد و بیش از ۴۰۰ قرارداد با مردم برای انجام فعالیت‌های منابع‌طبیعی منعقد شد. بارزترین شکل همکاری مردم با سازمان جنگل‌ها در بحث اطفای حریق است. البته این مسئله جنبه‌های شیرین و تلخ دارد.
منصور بیان کرد: در جریان اطفاء حریق در سال گذشته هفت نفر در استان‌های مختلف جان خود را از دست دادند. قانون مدیریت بحران این افراد را فداکار خدمت شناخته است. شیوه نامه‌ای هم برای این قانون پیش‌بینی شد اما هنوز نتوانستیم خسارات وارده را برای افرادی که سال گذشته دچار حادثه شدند، جبران کنیم.
رییس سازمان جنگل‌ها گفت: در جریان این حوادث چهار نفر از یک خانواده را در اطفای حریق امسال از دست دادیم. یکی از اعضای این خانواده هم با کرونا فوت شد. در این راستا یک قرارداد بیمه بی‌نام برای پوشش بیمه مسئولیت ایجاد کردیم.
وی اعلام کرد: در دهه هفتاد پوشش بیسیمی آنالوگ داشتیم، امسال بحث بیسیم دیجیتال را پیگیری کردیم. این بیسیم قابلیت پایش نیروها را دارد و تا پایان سال پوشش بیسیم دیجیتال در سراسر کشور کامل می‌شود.
به گزارش آتیه‌آنلاین، در این مراسم پوشش بیسیم دیجیتال چند استان توسط جهادکشاورزی افتتاح شد.

کد خبر: 28210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =