پرسپولیس-استقلال تاجیکستان/ تلاش برای آغاز طوفانی

تیم پرسپولیس تهران در آغاز مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امشب به مصاف تیم استقلال تاجیکستان خواهد رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس ایران امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم فوتبال استقلال تاجیکستان خواهد رفت تا نبرد خود را در این مرحله آغاز کند.

تیم فوتبال پرسپولیس در بازی آخر خود در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا،  مقابل تیم الریان قطر مسابقه داد و با برد ۴ بر ۲ مقابل الریان، پرسپولیس با ۱۵ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ صعود کرد و حالا ۴ ماه و ۲۰ روز بعد باید در دوشنبه مقابل شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌ها قرار بگیرد.

تیم استقلال تاجیکستان، تیمی که بیشترین ملی‌پوش را دربین دیگر تیم‌های کشورش در ترکیب خود دارد، در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در گروهی صدرنشین شد که الهلال یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان حضور دارد. آنها ام جی کا مالزی را کنار زدند و شباب الاهلی امارات را حذف کردند تا با امتیاز برابر با الهلال در صدر گروه خودشان قرار بگیرند و شگفتی را تکمیل کنند.

استقلال تاجیکستان تیمی ناشناخته برای رقبای آسیایی است؛ اما در کشور خود شهرت زیادی دارد. این تیم در سال‌های اخیر قهرمانی‌های متعددی را در لیگ تاجیکستان به ثبت رسانده و قدرت بلامنازع در فوتبال این کشور محسوب می‌شود. برای باشگاهی که تنها ۱۳ سال از تاسیس آن می‌گذرد کسب هشت عنوان قهرمانی در لیگ تاجیکستان رکوردی فوق‌العاده محسوب می‌شود. آنها با خرید ستاره‌های فوتبال این کشور در سال‌های اخیر به کمتر تیمی اجازه دادند که جام قهرمانی در لیگ و حتی جام‌حذفی را بالای سر ببرد.

استقلال تاجیکستان در هر سه جام معتبر این کشور رکورددار است. آنها از سال ۲۰۱۰ تاکنون تنها در دو دوره موفق نشدند فاتح لیگ این کشور شوند و درمجموع با ۱۰ قهرمانی در لیگ پرافتخارترین تیم تاریخ این کشور محسوب می‌شود. در جام‌حذفی هم این تیم به‌عنوان قهرمانی رکورددار است و در سوپرجام هم ۱۰بار این عنوان را تصاحب کرده است. با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا استقلال تاجیکستان هم این فرصت را پیدا کرد تا به جای حضور در AFC کاپ راهی این تورنمنت معتبر آسیایی شود. آنها در نخستین حضور خود در این تورنمنت موفق شدند صعود از مرحله گروهی را جشن بگیرند و دستاوردی بسیار ارزشمند را کسب کنند

پرسپولیس امشب به احتمال فراوان با ترکیبی نسبتاً آشنا پا به مصاف حریف کمی ناشناخته و تا حدودی مرموزش خواهد رفت که به نظر تصمیمی منطقی و عقلانی می‌رسد. هر چند یحیی یک سال پیش با تغییر نیمی از تیمش در مسابقات لیگ قهرمانان و استفاده از ۵ بازیکن جدید و تازه‌وارد در ترکیب اصلی همه را شگفت‌زده کرد اما به نظر می‌رسد این بار به جهت حضور در مرحله حذفی و مسابقه‌ای که در پایانش تکلیف تیم صعود کننده به جمع ۸ تیم پایانی مشخص خواهد شد تن به ریسک نخواهد داد و از بازیکنان فصل گذشته‌اش برای ترکیب اولیه استفاده خواهد کرد.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «قبل از هر چیز باید از میهمان‌نوازی مردم و فدراسیون تاجیکستان و همچنین ایرانی‌های مقیم این کشور که ما را مورد محبت قرار دادند، تشکر کنم. مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی بین دو کشور وجود دارد و وقتی در تاجیکستان هستیم، احساس نمی‌کنیم در کشور غریبی هستیم. امیدوارم روابط حسنه‌ای که بین دو کشور وجود دارد، قوی‌تر شود.»

کد خبر: 28190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =