بسته حمایتی جدید گردشگری در راه است

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از تدوین بسته حمایتی جدید برای فعالان این صنعت خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین،ولی تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۳ بسته حمایتی  از ابتدای همه گیری کرونا برای حمایت از فعالان صنعت گردشگری  تدوین و ابلاغ شده بود و ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به استمرار شرایط متقاعد به تدوین طرح جدیدی شد.

وی با اشاره مصوبه هشتاد و چهارمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه بیستم شهریور، گفت: در بند سوم این جلسه مقرر شد طرح و بسته حمایتی از صنعت گردشگری در ایام کرونا تدوین و تا هفته آینده به دولت ارائه شود؛ تا دولت پس از بررسی و تصویب ابلاغ کند.

تیموری با اعلام این که مهلت سومین بسته حمایتی دولت به فعالان صنعت گردشگری تا پایان شهریورماه جاری است، افزود: با توجه به استمرار شرایط و آسیب فراوان این صنعت از کرونا نیازمند بسته حمایتی جدید بودیم و از این رو وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به ارائه طرحی به منظور حمایت از فعالان این صنعت در ستاد ملی مقابله با کرونا کردیم که با کلیت آن موافقت شد.

قرار است برای تدوین این طرح از نظر کارشناسان، صاحب نظران، فعالان بخش خصوصی و ادارات کل استان ها بهره گرفته شود. همچنان موضوعاتی مانند ارائه تسهیلات بانکی، امهال وام مورد نظر قرار گیرد. البته درصدد تعدیل های بیشتر  نسبت به بسته های حمایتی قبلی یا بخشودگی برای فعالان این صنعت هستیم.

وی  درباره مفاد طرح حمایتی جدید گفت: تدوین طرح جدید برای شروع مجدد فعالیت های گردشگری، کمک به فعالیت هایی مانند بازاریابی، تبلیغاتی و اعتماد سازی از جمله سرفصل های طرح جدید حمایتی دولت برای فعالان صنعت گردشگری است تا از طرفی سبب تاب آوری این صنعت در شرایط کنونی و از طرفی باعث خروج تدریجی از بحران و رونق گردشگری به موازات که تسریع روند واکسناسیون شود.

معاون گردشگری درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفت: با توجه به موافقت دولت با کلیت طرح به نظر می رسد، پس از تدوین آن تایید و سپس ابلاغ شود.

وقوع همه گیری کرونا همه گیری کرونا از ماه های پایاتی سال ۹۸ خسارات زیادی به همه زد؛ البته کارشناسان معتقدند بیمار واقعی کرونا گردشگری است؛ زیرا همه گیری کرونا منجر به کاهش شدید گردشگری در ایران شد. وزیر پیشین گردشگری نیز در این راستا در اسفند ماه سال گذشته با اشاره به آسیب‌های گسترده این صنعت ناشی از کرونا گفت: گردشگری کشور ۲۲ هزار میلیاردتومان آسیب دیده است.

کد خبر: 28189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =