پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تئاتر شهر قزوین

مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان گفت: بیش از ۸۰ درصد پروژه تئاتر شهر انجام شده‌است که در صورت تکمیل این طرح بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمدحسین اسماعیلی با اشاره به احداث سالن‌های تئاتر در قزوین اظهار کرد: به طور کلی زیرساخت‌های فرهنگی استان با مشکلات متعددی مواجه است و به نوعی ما در استان با فقر فضای فرهنگی مواجه هستیم.

مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اذعان کرد: به جهت پیشبرد اهداف فرهنگی کارگروهی در استانداری به سرپرستی معاون عمرانی استاندار برای برنامه‌های فرهنگی، فضاها و مکان‌های فرهنگی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سالن تئاتر استاد فرخ منش در آبان‌ماه میزبان اجرای تئاتر خواهد بود گفت: در سال جدید ما موفق به افتتاح مجموعه فرهنگی تئاتر در سالن ارشاد با ظرفیت ۵۰ نفر به عنوان سالن تمرین و اجرا به نام استاد فرخ منش که یکی از اساتید مطرح استان است شدیم که هزینه این سالن با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان همراه شد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر در شهرستان آبیک نیز یک سالن تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر برای تمرین و اجرای هنرمندان افتتاح شد و تجهیز سالن‌های تئاتر در شهرستان‌های تاکستان، معلم کلایه، شال و خرمدشت نیز در دستور کار دارد.

این مسئول بیان کرد: در خصوص تئاتر شهر قزوین نیز ۸۰ درصد پروژه انجام شده است که ما این امر را با شورای شهر در میان گذاشتیم تا شورای شهر و شهرداری نیز اهتمام ویژه‌ای در این امر داشته باشند که اگر این کار به طور کامل انجام شود بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان قزوین افتتاح می‌شود.
وی تاکید کرد: آسیب‌های ویروس کرونا بیشتر از هر هنر دیگری به هنرمندان تئاتر وارد شد چرا که هنر تئاتر نیازمند اجرای زنده هنرمندان است و شیوع این ویروس حتی بسیاری از گروه‌های تئاتر استان را نیز منحل کرد که ما در این امر تلاش کردیم تا با ارائه‌ی بسته‌های حمایتی در کرونا حامی هنرمندان باشیم.

اسماعیلی با اشاره به احداث سالن سینما در شهرستان‌ها عنوان کرد: به طور جدی ایجاد سالن سینما در دستور کار ما قرار ندارد و ما در این امر حامی بخش خصوصی هستیم و می‌توانیم با بسته‌های حمایتی از این مسئله حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات دو سینما سیار در استان وجود دارد تا در اختیار شهرستان‌های متقاضی برای اکران فیلم‌های سینمایی قرار بگیرد.

این مسئول در پایان گفت: مسائل مهمی نظیر احداث باغ کتاب، تکیه تعزیه و طرح گذر و فرهنگ با شورای شهر مطرح شده اما با توجه به تغییر اعضا جلسات اولیه با شورای شهر جدید نیز انجام شده است و ما منتظر مستقر شدن شورا و شهرداری هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

کد خبر: 28108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =