روند کاهشی کرونا در چهارمحال و بختیاری

 مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حالی از روند کاهشی ابتلا به کرونا خبر می‌دهند که تاکنون ۳۵ درصد جمعیت این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در قله موج پنجم شیوع کرونا در استان، روزانه حدود ۲۵۰ بستری ثبت می‌شد که از این میزان ۱۱۰ بیمار بستری دائم و ۱۴۰ بیمار نیز بستری موقت بودند اما در حال حاضر این‌ آمار به حدود ۱۲۰ بستری در روز کاهش یافته است.

وی افزود: از ۱۲۰ بیمار بستری در روز، ۷۰ بیمار مربوط به بستری دائم و ۵۰ بیمار نیز بستری موقت هستند.

جزایری اضافه کرد: اگر روند کاهشی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به همین ترتیب پیش رود و اتفاق خاصی نیفتد، دو تا سه هفته آینده به کفِ پیک شیوع کرونا خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین تحلیل ستاد کرونا و وزارت بهداشت، چهار شهرستان سامان، فارسان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت رنگ بندی نارنجی از لحاظ شیوع بیماری کووید -۱۹‌ قرار گرفتند.

۳۱ محموله واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری وارد شد

جزایری با اشاره به تسریع در فرایند واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: تعداد مراکز بهداشتی و درمانی از ۱۰۲ مرکز به ۱۵۰ مرکز و همچنین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون از ۱۴ به ۱۶ پایگاه افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۳۱ محموله واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری وارد شده که بالغ بر ۴۸۰ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن است.

وی گفت: از آغاز فرایند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۷۸ دُز واکسن معادل ۷۴ درصد واکسن‌های تحویلی‌ به گروه های هدف در استان تزریق شده است.

جزایری بیان کرد: کل جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری، ۶۸۸ هزار نفر است که تاکنون ۳۵.۲ درصد این جمعیت در دُز اول و ۱۸.۳ درصد نیز در دُز دوم علیه کرونا واکسینه شده‌ اند.

کارگران تمام کارخانجات در اولویت دریافت واکسن هستند

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، کارگران تمام کارخانجات در اولویت دریافت واکسن هستند و طبق هماهنگی های بعمل آمده، تیم‌های سیار و پایگاه های واکسیناسیون اقدامات لازم را برای تزریق واکسن کرونا به این گروه هدف انجام می‌ دهند.

جزایری اضافه کرد: همچنین دانشجویان و طلاب می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با مسئولین دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرکرد و دانشگاه شهرکرد نیز به عمل آمده و دانشجویان این دو دانشگاه در محل های تعبیه‌ شده در دانشگاه مربوطه علیه کرونا واکسینه‌ خواهند شد.

کد خبر: 28091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =