رضایت ذی‌نفعان از عملکرد مثبت سالاری/ تامین اجتماعی تجهیزات درمانی در مناطق محروم را اولویت قرار دهد

نماینده مردم گیلان( رودسر و املش) در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی، تجهیزات درمانی مناطق محروم و همکاری بیشتر با وزارت بهداشت توسط تامین اجتماعی و مدیریت جدید آن، از اقدامات مفید و ضروری در آینده دانست.

محمد صفری ملک‌میان در گفت‌و گو با آتیه‌آنلاین ضمن خداقوت به مدیریت پیشین سازمان تامین اجتماعی و تبریک به مدیریت جدید این سازمان، اظهار داشت: همان‌طور که وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذغان داشتند، سازمان تامین اجتماعی در دوره عملکرد دکتر سالاری، مدیرعامل اسبق این سازمان عملکرد خوبی داشته و از تدبیر و درایت ایشان تقدیر شد.

نماینده گیلان (رودسر و املش) در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد خوب یک مدیر در سطح جامعه مشخص می‌شود و اقدامات خوب دکتر سالاری با توجه به اینکه بیش از ۴۳ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، با رضایت مردم همراه بوده است.

وی تصریح کرد: گردش مالی قابل توجهی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که هم دولت و هم مجلس توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند که خدایی ناکرده حقی از ذی‌نفعان این سازمان ضایع نشود.

صفری با بیان اینکه سال‌های زیادی از تجربیات مدیران سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد، اضافه کرد: با وجود اقدامات خوبی که انجام شده، مردم همچنان دل‌نگرانی‌هایی دارند و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی چون از دل مردم برخاسته، وظیفه خود می‌داند برای رضایت خاطر این عزیزان، از سرمایه آن‌ها محافظت کند.

وی با بیان اینکه دکتر سالاری اقدامات بسیار خوبی در طول ۲۶ ماه گذشته در سازمان تامین اجتماعی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: امیدواریم دکتر موسوی مدیرعامل جدید تامین اجتماعی این اقدامات را ادامه داده و بخصوص در بخش درمانی انتظارات زیاد مردم را همگام و همراه با وزارت بهداشت برآورده کند.

وی با بیان اینکه با وجود اعتبارات زیاد بخش درمان سارمان تامین اجتماعی، انتظار اقدامات مناسب‌تر و با هزینه کم برای اقشار ضعیف جامعه توسط این سازمان می‌رود، ادامه داد: در شهرستان‌های کوچک و بعضا دور افتاده، اگر تامین اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت پای کار باشد و بیشتر از قبل کمک کند، می‌توان درمانگاه ساخت و بسیاری از درمانگاه‌ها را به تجهیزات پزشکی مجهز کرد.

این نماینده با بیان اینکه هزینه‌های درمان امروزه در کشور ما با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا بالارفته است، بیان داشت: مدیرعامل جدید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد و به‌خصوص در شهرهای محروم بیش از گذشته به کمک این مناطق بیاید. انتظار می‌رود سازمان تامین‌اجتماعی نقش پر رنگ‌تری در این حوزه ایفا کند، چرا که بخش عمده‌ای از مردم ما تحت پوشش این بیمه درمانی هستند. از سویی دیگر،انتظار می‌رود درمانگاه‌ها به گونه‌ای تجهیز شوند که مردم به درمانگاه‌های تامین مراجعه کرده و دیگر به مراکز دولتی مراجعه نکنند.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: کارگران اقشار زحمتکشی هستند که سال‌ها تلاش کردند تا به جایگاهی که می‌خواهند دست پیدا کنند. انتظار می‌رود به این قشر و بیمه آنها توجه شود. کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی پیگیر این موضوع هستند و تلاش می‌شود که بیمه کارگران ساختمانی نیز درست شود. انتظار می‌رود در فصل جدیدی که برای سازمان تامین اجتماعی رقم خورده موانع کوچکی که بر سر راه این موضوع مهم، ایجاد شده است، حل و فصل شود. کلیات و جزییات در کمیسیون سریع‌تر بررسی شود و این مشکلات از سر راه مردم برداشته شود.

صفری در خصوص رد دیون دولت به تامین اجتماعی که با تلاش مدیریت پیشین سازمان، مجلس و دولت صورت گرفت، اظهار داشت: در بودجه سال جاری مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان رد دیون دولت به تامین اجتماعی لحاظ شد، که با وجود مخالفت‌هایی که در گوشه و کنار بود اما کمک خوبی به تامین اجتماعی صورت گرفت. مجلس پیگیر است که روند متناسب‌سازی که گوشه‌ای از این ۸۹ هزار میلیارد تومان نیز قرار بود سهمی در آن داشته باشد و مابقی برای دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی صرف شود، با وجود کلید خوردن آن در دوره دکتر سالاری، در دوره جدید با مدیریت دکتر موسوی نیز ادامه پیدا کند.

نماینده مردم رودسر و املش پیش از ظهر امروز در بازدید از موسسه آهنگ آتیه؛ با مازیارهوشمند، مدیرعامل این موسسه و اعضای تحریریه آن، دیدار و گفت‌و گو کرد.

کد خبر: 28066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =