اولین مسجد سلامت محور استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد

 مسئول پایگاه اجتماعی مسجد حجت ابن الحسن(عج) اراک گفت: پایگاه سلامت این مسجد به عنوان اولین مسجد سلامت محور در استان مرکزی آغاز به کار کرد.

به  گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام بهنام حبیبی اظهار کرد: مدتی است در منطقه شهرک هجرت اراک کارگروه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی راه اندازی شده است که برنامه‌هایی را با محوریت مسجد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن منطقه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمان پاندمی کرونا در استان مرکزی و شهر اراک پایگاه اجتماعی مسجد حجت ابن الحسن (عج) برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و کاهش آسیب‌های ناشی شیوع این بیماری، برنامه‌های متنوعی از جمله رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و ارائه خدمات بهداشتی را در منطقه شهرک هجرت در دستور کار خود داشت و بر همین اساس با بررسی‌هایی که انجام دادیم، دریافتیم مرکز بهداشت این منطقه به دلیل حضور هم زمان و تجمع گروه‌های مختلف از جمله مادران باردار، نوزادانی که نیاز به مراقبت‌های دوره‌ای دارند و سالمندان در کنار بیماران مشکوک به کرونا می‌تواند کانون آلودگی باشد.

مسئول پایگاه اجتماعی مسجد حجت ابن الحسن (عج) اراک تصریح کرد: پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که بخشی از فضای مسجد را در اختیار مرکز سلامت قرار دهیم تا افراد مشکوک به کرونا و گروه‌های دیگر را از هم تفکیک کنیم.

حبیبی ادامه داد: با مساعدت مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و اداره کل تبلیغات اسلامی اولین مسجد سلامت محور را در اراک راه اندازی کردیم که روزانه به مراجعه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند و با انجام تست‌های اولیه، بنا بر وضعیت مراجعه کنندگان آنها را برای دریافت درمان مناسب به مراکز تخصصی معرفی می‌کند.

کد خبر: 28012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =