"ما می‌توانیم" را در سازمان تامین اجتماعی احیا می‌کنیم

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مصمم هستیم جهش انقلابی در همه حوزه‌های این سازمان با همکاری و مشارکت کارکنان و متخصصان ایجاد کنیم، گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که "ما می‌توانیم" را احیا کند. در سازمان تامین اجتماعی نیز با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مشکلات را رفع می‌کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در اولین جلسه شورای معاونین این سازمان، افزود: تامین اجتماعی سازمان بسیار گسترده‌ای است و شرایط خاصی دارد لذا باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم تا زمینه برای ارائه خدمات مناسبت و شایسته به ذینفعان فراهم شود.

وی گفت: اساس تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی تحقق عدالت است و این موضوع در کشور ما یک اصل اولویت دار محسوب می شود. لذا در هر تحول در این سازمان تحقق عدالت را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: سه محور اصلی تعیین کرده‌ایم تا به وسیله آن سیستم راهبری شود و همچنین برنامه‌ها و اقدامات مورد ارزیابی قرار گیرد. این محورها "تحول"، "عدالت" و" اعتماد" است.

موسوی با بیان اینکه محور تحول را در "تحول در چشم انداز"، "تحول در جهت گیری‌ها و سیاست‌ها" و" تحول در روندها و اقدامات اجرایی" تعریف کردیم، گفت: از تمامی متخصصان چه در داخل سازمان و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و خارج از سازمان کمک می‌گیریم تا افق آینده این مجموعه را بازطراحی کنیم. ممکن است برخی از تحول‌ها در جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها مربوط به اسناد بالادستی، دولت و مجلس باشد که حتماً با آنها تعامل خواهیم داشت. همچنین تحول در روندها و اقدامات اجرایی را نیز دنبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه آخرین و جدیدترین نسخه در سطح کلان در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، نظام چندلایه است، اظهار داشت: وظایف این سازمان در این نظام مشخص است و چالش‌ها معلوم است، از این رو باید به مسئولیت خود توجه کافی کنیم.

موسوی با تاکید بر رعایت تحقق عدالت اجتماعی در تمامی برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: باید بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان به آنچه که شایسته آن هستند، برسند. برای این منظور زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری که ما را به عدالت می‌رساند را تکمیل خواهیم کرد.

وی اعتماد را از دیگر اولویت‌های خود در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: لازم است ضرایب کارایی و اثربخشی را به نحوی بالا ببریم که اعتماد حاصل شود. شعار را به عمل تبدیل می‌کنیم تا رضایت و در پی آن اعتماد شکل گیرد. رضایت مولد اعتماد و سرمایه اجتماعی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از دانش مدیران قبلی و کارشناسان بهره بگیریم، گفت: براساس خرد جمعی تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بزودی با هر معاونت و واحد جلسات تخصصی برگزار خواهد شد و در این جلسات به بررسی ۶ محور اساسی برای تدوین برنامه تحول در هر حوزه می‌پردازیم. از مدیران انتظار می‌رود آخرین وضعیت هر حوزه را مشخص و فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را تبیین کنند. در محور دوم، آخرین وضعیت هر بخش نسبت به برنامه مصوب تعیین شود. محور سوم، چالش‌های اولویت‌دار و مسائل اصلی و در محور چهارم برای رفع آنها برنامه و راه‌حل تعریف شود. برای محور پنجم نیز برش‌های استانی چالش‌ها و اولویت‌ها ارائه شود.

وی همچنین به عنوان آخرین محور موضوع آینده‌نگاری و نگاشت آینده را در سازمان تامین اجتماعی موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: موضوع تامین اجتماعی با امنیت ملی گره خورده است و باید آینده نگاری در بخش‌های مختلف را مرور کنیم.

در پایان جلسه ایشان حضور عملیاتی و عدم غفلت از استان‌ها و همراهی بیشتر با حوزه عمل را از مدیران ستادی مطالبه و خواستار شدند.

در این جلسه همچنین معاونین و مدیران حاضر، به ارائه گزارش پرداختند.

کد خبر: 28010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =