۴۱ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: ۴۱.۳ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول و ۲۵ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی وضعیت شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان از نظر شیوع کرونا قرمز، خوسف و سربیشه زرد و بقیه شهرها نیز نارنجی هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: خوشبختانه موارد مثبت ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی ۴۷ درصد، موارد بستری تنفسی نیز ۲۵ درصد، بستری مثبت ۳۱ درصد و بستری در آسی یو نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است.

شریف‌زاده بیان‌کرد: این آمارها نشان دهنده آن است که قله پیک پنجم کرونا را در خراسان‌جنوبی رد کرده‌ایم و در شیب نزولی از نظر کرونا قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۸ هزار و ۴۹۴ نفر دوز اول و ۱۴۴ هزار و ۱۳۲ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را در خراسان‌جنوبی تزریق کرده‌اند، یادآور شد: در واقع در مجموع ۴۱.۳ درصد دوز اول و ۲۵ درصد نیز دوز دوم واکسن را در خراسان‌جنوبی دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: ما زمانی به ایمنی جمعی می‌رسیم که حدود ۷۵ درصد مردم دوز دوم واکسن را دریافت کرده باشد و تزریق دوز اول به تنهایی ایمنی ایجاد نمی‌کند.

شریف زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر کمبود واکسن در خراسان‌جنوبی وجود ندارد، یادآور شد: امیدواریم با رعایت‌های بیشتر سه شهر باقیمانده خراسان‌جنوبی نیز از وضعیت قرمز خارج شود.

کد خبر: 27944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =