سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون سپاه اردبیل افتتاح شد 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با هدف مهار بیماری کرونا در خیز پنجم و کمک به فراگیری واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون سپاه استان افتتاح شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدی اصل عصر یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرک کارشناسان اردبیل اظهار کرد: با هدف بالا بردن ایمنی در جامعه و کاهش تلفات ناشی از بیماری منحوس کرونا، سپاه حضرت عباس (ع) با تمام توان و ظرفیت در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است تا به ارتقا ایمنی و سلامت مردم کمک کند.

وی تصریح کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل سپاه پاسداران مجموعه سپاه و بسیج با همت و غیرت انقلابی در کار واکسیناسیون فراگیر و عمومی مشارکتی جدی دارد تا زمینه تأمین سلامت آحاد جامعه فراهم آید.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: سالن طلائیه تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا به عنوان مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آن از ظرفیت ۵۰ پزشک و پرستار در قالب معاونت بهداری سپاه حضرت عباس (ع) به تزریق واکسن و مداوای بیماران کمک شود.

سردار محمدی اصل افزود: این نوزدهمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کل استان اردبیل است که به همت سپاه حضرت عباس (ع) راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم با این اقدامات رضایت مردم و مسئولان استان را در کمک به این امر خداپسندانه در پوشش کامل واکسیناسیون و ارتقا ایمنی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنان تاکید ما بر تهیه و توزیع ماسک و دستکش و همچنین سایر اقلام مورد نیاز برای افزایش ایمنی و سلامت و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا کمترین آسیب را از شیوع و خیز بعدی کرونا شاهد باشیم.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان اردبیل دو هزار و ۳۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شهرام حبیب‌زاده بیان کرد: خیز پنجم کرونا که سهمگین‌ترین خیز این بیماری مهلک بود در مجموع در حال فروکش کردن است به گونه‌ای که تعداد بیماران بستری به ۸۹ نفر رسیده و بیماران بدحال نیز به کمتر از ۱۱۰ نفر رسیده‌اند.

وی به دو رقمی بودن فوتی‌های کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در روزهای آینده روند نزولی را در این حوزه شاهد باشیم تا با واکسیناسیون عمومی که از فردا برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان با اولویت روستاها آغاز می‌شود، انتظار داریم تا شرایط مطلوب سلامتی را در استان شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق خواهد شد که انتظار می‌رود بدون صف واکسیناسیون عمومی در مراکز مختلف خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و تجمیعی به انجام برسد.

کد خبر: 27937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =