درمان و حقوق بازنشستگان در اولویت‌های کاری قرار می‌دهیم

میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی از حقوق بازنشستگان و درمان از اولویت هایش نام برد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید تأمین‌اجتماعی در مراسم معارفه اش با تأکید بر این که ما امانتدار مردم هستیم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم، گفت: «دست اندازی‌ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعارهای اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه‌ای، زمینه فساد در تأمین‌اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از نیز این سیستم دور خواهند شد.»

موسوی با بیان اینکه بحث رفاه یکی از دغدغه‌های مهم در عرصه‌های حکمرانی است، گفت: «از این منظر که نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌به موضوع عدالت توجه ویژه ای داده، به نظر می‌رسد ضریب اهمیت عدالت برای این نظام بیشتر باشد. ما حکمرانی تأمین‌اجتماعی را با این رویکرد دینی دنبال می‌کنیم که از اولویت‌های اساسی و مهم محسوب می‌شود.»

وی افزود: «نمی‌خواهم به مباحث تخصصی ورود کنم، اما لازم است رویکرد خودم را در این عرصه در قالب چند مفهوم و انتظاراتی که وزیر رفاه دارد بیان کنم. امید است با یک فهم مشترک، برنامه‌هایمان را در حوزه‌های مختلف از بیمه تا درمان طراحی کرده و به اجرا درآوریم.»

موسوی با اشاره به سه مفهوم «تحول، عدالت و اعتماد» گفت: «مفهوم تحول نسبت ما را با وضعیت موجود مشخص می‌کند. علیرغم تلاش‌هایی که در دولت‌های مختلف در عرصه نظام تأمین‌اجتماعی صورت گرفته، به نظر می‌رسد همچنان ظرفیت‌های مختلفی به ویژه در درون سازمان نهفته است و می‌توانیم نگاه فراتری داشته باشیم.»

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: «اگرچه سازمان در وضعیت کنونی محصول تلاش مدیران سابق است، اما وقتی در فضای عمل قرار می‌گیریم می‌بینیم چالش‌های مختلفی وجود دارد که جز با حرکت تحولی و رویکرد جهش انقلابی نمی‌توانیم به شکل عادی پاسخ سوالات را بدهیم.»

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال باید تحولات را در چندجهت در تأمین‌اجتماعی ایجاد کنیم عنوان کرد: «تحول سه جهت دارد. یکی در چشم انداز و نگاه کلان به مسایل، دوم تحول در جهت‌گیری و سیاست‌ها و سوم تحول در فرایندها، کارکردها و عملیات اقدام و عمل است.»

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به مفهوم عدالت که رویکرد و جهت تحولی را مشخص می‌کند، گفت: «حق باید به حق دار برسد. ما امانتدار مردم هستیم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم. عزل و نصب‌ها باید با شاخص‌های مدنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد.»

موسوی افزود: «مفهوم بعدی اعتماد است. اعتماد یعنی باید کارایی و کارآمدی خودمان را به حدی برسانیم که رضایت عمومی ‌برای خدمت گیرندگان حاصل شود. باید رضایت در جامعه خدمت گیرندگان به وجود آید. اگر رضایتی تولید شود، خود این رضایت مولد اعتماد است و در نهایت می‌تواند منجر به کارایی و کارآمدی سیستم شود.»

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: «با امیدواری کامل می‌توانم بگویم سازماندهی کارها بر اساس این سه اصل، شدنی است. ما می‌توانیم با این سه اصل الگوی موفق تأمین‌اجتماعی را برای جامعه خود عرضه کنیم. من دست یاری به سوی همه شرکای اجتماعی دراز می‌کنم. اینجا خانه مردم است.»

میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی نیز درباره نخستین اولویت های کاری اش گفت: تامین اجتماعی سازمانی پیچیده است و چالش های متنوعی دارد و می طلبد همفکری خوبی با مجموعه داخل سازمان انجام دهیم.

وی افزود: اولویت کنونی این است که حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و کارمندان را سروقت بدهیم. با توجه به شرایطی که هست، چالش هایی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه بحث درمان هم مهم است گفت: در شرایط کرونا یکی از دغدغه های اصلی این است که از ناحیه تامین اجتماعی چیزی به رنج ها اضافه نکنیم. درمان جزو اولویت هایم خواهد بود، زیرا یکی از اولویت های کشور در دوران کرونا هم درمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مقررات زدایی اظهار کرد: کاهش فرایندها و شرایطی که تسهیلگری را در ارائه خدمات فراهم کند، جزو اولویت ها و از جمله رویکردهای تحولی خواهد بود. بخشی از این اقدامات در قالب تفویض اختیارات به استان ها انجام می شود.

کد خبر: 27820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =